Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Téma: E-shop LevnéElektro.cz ze dne na den pozastavil činnost. Obchod s miliardovým obratem doplatil údajně na daňové machinace svých partnerů

Petr Václav, CEO LevnéElektro.cz, krok zdůvodnil: „Důvodem pro toto pozastavení je účast společnosti v obchodním řetězci firem, kterými byla podvedena a za jejichž protiprávní jednání při (ne)odvodu DPH nese kvůli přenesené daňové povinnosti odpovědnost. Tento problém se s největší pravděpodobností dotýká či dotkne i dalších subjektů na českém e-commerce a elektro retail trhu.“

Pepe Pokorný Ta přenesená povinnost je taky habaďúra. Jak snadno se dostat kvůli ní do likvidace. A stát se postará maximálně tak o důsledný výběr u vás, poctivého, než u toho, kdo ji platit měl, a nezaplatil. Smutné.

Tomáš Čupr Já tomu nerozumím. Pokud zboží přijali a prodali, tak odvedli DPH. Pokud ho neodvedli, tak přece nejsou oběť… Chápu, že neřeknou, že obchodovali se zbožím jen na papíře, ale nevědomá „účast v řetězci“ mi u prodejce konečnému zákazníkovi nesedí. Ale uznávám, že nejsem v podvodech tak kovaný.

Reklama
ČEZ

Honza Samko Asi bych spíše myslel, že je všechno trošku jinak. Aneb šeďák a různá kouzla s DPH jsou prostě tenký led.

Luděk Mareš Mám velmi podobný názor, který je okořeněn ještě dalšími domněnkami, ale počkám si na víc informací. Skončit ze dne na den a rozdat výpovědi zaměstnancům určitě není standardní postup oběti. Ta se přece nevzdává bez boje.

FYI Prague U LevneElektro.cz se pravděpodobně rodí kauza, jaká tu už dlouho nebyla. Zatím to e-shop komunikačně zvládá jak směrem k zákazníkům, tak dodavatelům. V tomto ohledu všechna čest, krásný příklad toho, že vyložit karty na stůl je v první fázi to nejdůležitější pro zachování důvěryhodnosti v budoucnu. Teda pokud je vše tak, jak si štěbetají ptáčci na e-commerce střechách.

Ondřej Liška ELPV právě vše odvedla. Má vše i ve Sbírce listin. Pokud je partner v databázi finančního úřadu veden jako „spolehlivý plátce DPH“, co víc máte s prověřením dělat? BTW: Pozor, prý je v tom teď hitem kuřecí maso…

Reklama
Know
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)