Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Seznam.cz expanduje do televize

Internetový gigant Seznam.cz postoupil do další fáze propojování s mediálním byznysem. Od minulého týdne má svou televizní stanici a ani přitom nemusel žádat o licenci u vysílací rady. Kanál Seznam.cz totiž využívá technologii HbbTV, tedy takzvané hybridní vysílání.

Aby diváci novou stanici naladili, potřebují klasickou anténu a chytrý televizor připojený k internetu, který hybridní vysílání podporuje. Pak už stačí v nabídce programů jenom přepnout na kanál Seznam.cz. Na satelitu ani v kabelové televizi zatím novinka dostupná není, šířena je prostřednictvím pozemní digitální sítě firmy Digital Broadcasting.

Seznam se pro tuto cestu rozhodl kvůli tomu, že je pro běžného diváka nejpříjemnější a nejsrozumitelnější. „Dosud bylo vyhledávání internetového obsahu v chytré televizi přes aplikace nebo internetový prohlížeč noční můrou. Chtěli jsme vymyslet, jak se na internet přepnout stejným tlačítkem, jímž se na televizním ovladači přepínají programy. Po přepnutí se služba sama spustí a můžete si vybírat videa ze Streamu,“ vysvětlil generální ředitel Seznamu Pavel Zima. Seznam ji navíc může snadno upravit podle připomínek diváků.

Reklama
ČEZ

Stanice, která se učí

„Začínáme Streamem, ale budeme přidávat další a další videa,“ uvedl Zima. „Seznam v televizi by měl přinést více než 1,7 milionu zhlédnutí, jež v tuto chvíli generují všechny aplikace Streamu pro chytré televize,“ dodal k očekávané sledovanosti. Podle odhadů může na začátku službu využívat asi půl milionu domácností, které mají potřebné vybavení a zároveň přijímají digitální signál z multiplexu 4 (v něm jsou například i stanice Fanda a Smíchov). Výhodou je i přesné měření sledovanosti a délky zhlédnutí pořadů. Do budoucna pak bude televizní Seznam divákům sám doporučovat videa, která by se jim mohla líbit, na základě toho, co sledují nejčastěji.

Kancelář Blaník, Roman Vaněk, Jan Tuna a další hvězdy Streamu už pronikly do televizního vysílání.
Foto: Seznam.Cz

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)