Plynulá angličtina, vysokoškolské vzdělání, příjemné vystupování, kreativita a hluboká znalost oboru, často s přesahem do informačních technologií. Takové jsou hlavní požadavky zaměstnavatelů na vedoucí pracovníky v marketingu a komunikaci.
Vyplývá to z údajů o profesích v oblasti komunikace, které sestavila personální agentura Grafton Recruitment. Data jsou součástí její analýzy českého pracovního trhu za první čtvrtletí letošního roku.
„Key account manažeři, brand manažeři nebo marketéři dnes mají na trhu šanci najít dobrou práci, protože počet volných míst roste,“ píše se v analýze. Například digitální marketingový manažer si podle zjištění Graftonu vydělá v Praze i v Brně až 80 tisíc Kč. Další regiony se ale hodně liší. Třeba v Ostravě, Plzni nebo Ústí nad Labem lze na stejné pozici očekávat až 60 tisíc, v Olomouci 45 tisíc a ve Zlíně 37 tisíc korun.
Data vycházejí zejména z nástupních mezd uchazečů, kterým Grafton zprostředkoval zaměstnání, a dále z poptávek firem na vyhledání zaměstnanců. Všechny uvedené údaje představují hrubé mzdy včetně pohyblivé složky, respektive bonusů.
Mzdy marketingových manažerů začínají v Praze na 65 tisících, horní hranice je 90 tisíc korun. Obdobná situace je v Brně. V Ostravě rozpětí klesá na 40 až 60 tisíc korun, překvapivě vysoké je v Ústí nad Labem, kde jsou zaměstnavatelé podle zjištění Graftonu ochotni vyplatit 70 až 90 tisíc korun.
Brand manažeři v Brně, Ostravě a Olomouci mohou očekávat mzdy v rozmezí 30 až 50 tisíc Kč, v Praze a Ústí nad Labem spíše 45 až 65 tisíc Kč. PR manažeři si nejvíc vydělají v hlavním městě. Kde ostatní regiony končí, tam Praha teprve začíná. Nejmenší mzdu lze očekávat na Zlínsku se 30 až 40 tisíci, v Brně, Ostravě a Ústí je maximum 60 až 65 tisíc Kč. Zato v Praze se rozpětí pohybuje od 60 do 80 tisíc korun.
Na trhu je hlad po expertech v nových oborech. „Vysoká je poptávka po odbornících specializujících se na velká data a datovou analýzu,“ upozorňuje Grafton. Chybí i programátoři mobilních aplikací.