Trh je určený skrytými emocemi a potřebami spotřebitelů, a nikoliv produkty, které jsou na trhu nabízeny. Eva Veisová, executive director Ipsos UU, k tomu říká: „Ze strany firem roste zájem o výzkumná řešení, která odkrývají emoce. Jedním z nich je Censydiam. Společně s klienty nejen sdílíme výsledky, ale také nastavujeme možné strategie směřování značky a hledáme bílá místa na trhu.“ Základem je prověřený psychologický rámec, který obsahuje osm základních lidských emocí/motivací vedoucích k následnému jednání. Je univerzální a aplikovatelný napříč kategoriemi produktů.
Pokud si jedinec například vybere velkou kávu se spoustou šlehačky a karamelem, s největší pravděpodobností ho vede motivace „enjoyment“ – může hledat svůj požitek, chce být veselejší a to mu taková káva může přinést. Opakem je „control„, kdy si vybere třeba kávu bez kofeinu, která mu přinese pocit, že má věci pod kontrolou, a udrží jej v rutině každodenního života. Objednání fair-trade kávy může být motivováno touhou vypadat v očích ostatních seriózně, protože dbá i na původ kávy a její zpracování – motivace „recognition„. Pití espresa by mohlo znamenat motivaci „vitality„, touhu být nějakým způsobem stimulován, především rychle a efektivně. A jakou kávu byste si dali vy? Nezapomeňte, že i podle výběru kávy lze odhalit vaše skryté emoce…
V případě dotazů pište prosím na adresu: [email protected]íce informací na www.ipsos.cz