Dnes se podíváme, jak se liší využití globálně nejpopulárnějších sociálních sítí, Facebooku a Twitteru. O sociálních sítích se říká, že na Facebooku se lidé spojují se známými a přáteli, zatímco na Twitteru s těmi, se kterými by se přátelit chtěli.
Data z výzkumu rozhodně potvrzují, že nejvíce lidí využívá Facebook právě pro udržování kontaktu s přáteli. To je podstatné využití pro devět z deseti uživatelů ve výzkumu. Téměř polovina pak Facebook používá pro organizování událostí, dva z pěti pak pro sdílení momentek z vlastního života. Naproti tomu sociální síť Twitter využívají respondenti především kvůli aktuálním zprávám. Podstatná část jej také používá pro sledování účtů celebrit. „Výhodou Twitteru pro sledování zpráv byl dlouhou dobu fakt, že obsah se uživatelům zobrazoval chronologicky, což usnadnilo sledovat aktuální události. Celebrity na Twitteru jsou zajímavý fenomén. Lidé občas sledují i účty, které prakticky nekomunikují. Například účet zpěvačky Beyoncé za sedm let publikoval pouze devět tweetů, ale sleduje ho téměř patnáct milionů lidí!“ upozorňuje Zdeňka Zlatušková z OMG.
V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].