Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Máte pocit, že vás vaše agentura nenávidí? Ale co když jen chce, abyste prostě „byli při tom“? Jde totiž o vaši značku. A o vaše peníze

V praxi to tak bohužel často není. Zákazník přijde s tím, že má nějaký problém nebo nápad. Dodá mlhavý brief a vypaří se. Začas se pohodlně usadí v zasedačce – pokud za sebe nepošle juniornějšího zástupce – a čeká gejzír vtipů a inovací.

Někdy se trefíme a je to prima. Jindy jen zoufale zíráme do nepřítomných tváří, které se co chvíli schovají za smartphone nebo notebook. A na konci se místo promyšleného feedbacku, který by nás posunul dál nebo na správnou kolej, dočkáme vyhýbavých, nic neříkajících vět nebo kritiky, že jsme nepochopili zadání. Tu a tam i od lidí, kteří nemají moc zkušeností, zato velké ego.

Za neochotou vést otevřený dialog a spoluutvářet kreativní proces se často skrývá čirý alibismus. Klienti nechtějí nést zodpovědnost za výsledné řešení, vědomě ji přenášejí na bedra agentury. Pokud se to náhodou nepovede nebo nelíbí jejich šéfům, jsou z obliga.

Reklama

Lidí, kteří ke společné práci přistupují s chutí tvořit a vědomím, že výsledek bude reprezentovat hlavně je a jejich firmu, je naštěstí také dost. Vítáme mladé marketéry, kteří vědí, že se ještě mají co učit, ale zároveň se nebojí říct, co si myslí. I zkušené mazáky, kteří nás neignorují ani nevodí za ručičku a umějí se spolehnout na svůj instinkt.

Jak zařídit, aby spolupráce s klienty fungovala hladce? Lesya Lysyjová, která v USA zastupovala velké značky, před časem shrnula správný postup pro magazín Advertising Age. V článku se sugestivním názvem Vaše agentura vás nenávidí a vy o tom ani nevíte vyjmenovala pět hlavních zásad, kterých by se zákazníci ve spolupráci s agenturami měli držet.

Podle Lysyjové by klienti měli při prezentacích hlavně naslouchat a pozorovat, spoléhat se na svůj šestý smysl a při feedbacku se soustředit na dva až tři stěžejní body. Neměli by do agentur vysílat celé armády zaměstnanců, ale jen pár vybraných lidí, kteří skutečně mají co říct a jsou ochotní vést důležitou diskusi.

A v neposlední řadě by měli být schopní včas nemilosrdně zaříznout jakýkoliv nápad, který podle nich jde špatným směrem. Ve finále jde o jejich značku. A o jejich peníze.

Mirek Lizec, výkonný ředitel, Hullabaloo

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)