Kvůli pokročilému využití různých technologií se mu přezdívá Minority Report v narážce na sci-fi film s Tomem Cruisem, ve kterém policie předvídá budoucí pachatele trestných činů.
Marks & Spencer bude také předvídat — ne však zločiny, ale to, co chce zákazník koupit.
Sleva doručená přímo na mobil
Test začne příští měsíc ve dvoupatrové prodejně v nákupním centru Palladium. „Zákazník, který vstoupí do prodejny a bude se chtít připojit na wi-fi zdarma, tuto možnost dostane výměnou za to, že nám sdělí osobní údaje, abychom ho mohli identifikovat a ideálně spárovat s naší zákaznickou databází,“ vysvětlil ředitel marketingu Zdeněk Hašek při diskusním setkání v kamionu společnosti SAP, která minulý týden ve speciálně upraveném trucku představovala budoucnost obchodu a marketingu pro digitální éru.
Pohyb zákazníka po prodejně pak budou sledovat desítky routerů.
„Děláme si heatmapy (grafické znázornění množství zákazníků na prodejní ploše – pozn. red.) a dokážeme předpovědět, kde se vytvoří fronty u pokladen, aby tam mohla přijít další pokladní,“ přiblížil Hašek jednu z testovaných novinek. „Se zákazníkem můžeme i aktivně komunikovat. Když víme, že si třeba předloni koupil drahý oblek a od té doby nic a že sice jde k oblekům, ale nenakoupí, můžeme mu poslat zprávu, že jenom pro něj tento den máme speciální slevu.“
E-shop a věrnostní aplikace
V oblastech digitálního marketingu, sociálních sítí a CRM dostal český Marks & Spencer od britské centrály volnou ruku.
Mezi další novinky, které řetězec chystá, patří e-shop. Pracuje se na něm již dva roky. „Už je na spadnutí, ale ještě není,“ poznamenal Hašek. Objednávky budou možné i přes mobilní aplikaci.
Druhá aplikace pak bude určena registrovaným zákazníkům jako náhrada dosavadních plastových kartiček věrnostního programu.