Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Marks & Spencer bude mít v Palladiu chytrou prodejnu. Pozná, kde se tvoří fronta

Kvůli pokročilému využití různých technologií se mu přezdívá Minority Report v narážce na sci-fi film s Tomem Cruisem, ve kterém policie předvídá budoucí pachatele trestných činů.

Marks & Spencer bude také předvídat — ne však zločiny, ale to, co chce zákazník koupit.

Sleva doručená přímo na mobil

Reklama
MMcite

Test začne příští měsíc ve dvoupatrové prodejně v nákupním centru Palladium. „Zákazník, který vstoupí do prodejny a bude se chtít připojit na wi-fi zdarma, tuto možnost dostane výměnou za to, že nám sdělí osobní údaje, abychom ho mohli identifikovat a ideálně spárovat s naší zákaznickou databází,“ vysvětlil ředitel marketingu Zdeněk Hašek při diskusním setkání v kamionu společnosti SAP, která minulý týden ve speciálně upraveném trucku představovala budoucnost obchodu a marketingu pro digitální éru.

Pohyb zákazníka po prodejně pak budou sledovat desítky routerů.

„Děláme si heatmapy (grafické znázornění množství zákazníků na prodejní ploše – pozn. red.) a dokážeme předpovědět, kde se vytvoří fronty u pokladen, aby tam mohla přijít další pokladní,“ přiblížil Hašek jednu z testovaných novinek. „Se zákazníkem můžeme i aktivně komunikovat. Když víme, že si třeba předloni koupil drahý oblek a od té doby nic a že sice jde k oblekům, ale nenakoupí, můžeme mu poslat zprávu, že jenom pro něj tento den máme speciální slevu.“

E-shop a věrnostní aplikace

V oblastech digitálního marketingu, sociálních sítí a CRM dostal český Marks & Spencer od britské centrály volnou ruku.

Mezi další novinky, které řetězec chystá, patří e-shop. Pracuje se na něm již dva roky. „Už je na spadnutí, ale ještě není,“ poznamenal Hašek. Objednávky budou možné i přes mobilní aplikaci.

Druhá aplikace pak bude určena registrovaným zákazníkům jako náhrada dosavadních plastových kartiček věrnostního programu.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)