Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Data musíte vytěžit na maximum

Web Mashable zná recept na úspěch. Když před deseti lety začínal jako blog tehdy devatenáctiletého Skota Petea Cashmora, asi málokdo mu prorokoval tak světlou budoucnost. Dnes má Mashable tři miliony fanoušků na Facebooku, sedm milionů na Twitteru a platí za etablované globální médium. „Chceme dál expandovat. Letos v březnu jsme spustili francouzskou verzi a tvůrce obsahu máme po celém světě,“ říká Ben Maher, ředitel Mashable pro region Evropy, Blízkého východu a Afriky.

„Vztahy mezi vydavateli a čtenáři se tinderizovaly, což platí i pro vztahy mezi značkami a jejich zákazníky,“ přirovnává energický Brit chování lidí na trhu k seznamovací aplikaci Tinder. „Když se mi článek, video nebo produkt nelíbí, jdu bez zájmu dál,“ dodává Maher.

Pro Mahera, který před dvěma lety zakládal londýnskou pobočku Mashable, znamená tato situace spíše příležitost k úspěchu než hrozbu. „Musíte na maximum vytěžit veškerá dostupná data o svých čtenářích. A těm servírovat relevantní obsah relevantním kanálem a v relevantní čas,“ říká. Většina příběhů na Mashable tak vzniká až jako důsledek důkladné rešerše a výzkumu publika. „Ohromně důležité pro značky i média také je, aby dokázaly aktivně a trefně zapojovat do komunikace své zákazníky či čtenáře,“ dodává Maher.

Reklama
ČEZ

Aerolinky létají, my tvoříme příběhy

Mashable podobně jako třeba Buzzfeed pomáhá s propagací svých klientů. Za vůbec nejpovedenější považuje tu s British Airways. Britské aerolinky každý rok spouštějí nové linky po celém světě a hledají způsob, jak o tom dát vědět cestujícím. Mashable pro British Airways spojilo startupové komunity z nových destinací a sezvalo je dohromady. „Propojili jsme takto firmy ze San José nebo Austinu s londýnskými start-upy a o každém z těchto brainstormingů jsme vytvořili speciální obsah na náš web i sociální sítě,“ vysvětluje Maher. Na nové linky do Texasu či Kostariky pak pomohly upozornit autorské příspěvky na webu i sociálních sítích.

Snad ještě důležitější než psaný obsah je pro Mahera video. „Hlavně živé vysílání změnilo vše. Žijeme v nové éře občanské žurnalistiky. Vzniknou nové celebrity, živí streameři,“ prorokuje Maher. Nejsledovanějším živým vysíláním na Mashable prozatím zůstává konzumace obřího sladkého „freakshaku“.

„Vztahy mezi vydavateli a čtenáři se tinderizovaly,“ glosuje situaci Ben Maher ze serveru Mashable, jeden z hostů konference Engage.

Foto: Engage

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)