Jízda na kole je oblíbenou zábavou pro polovinu internetové populace, nejaktivnější jsou mladí do 29 let. Téměř tři čtvrtiny cyklistů (73 procent) najedou ročně více než 100 km, zhruba 16 procent dokonce více než 1000 km. Mezi nadšenci s nadprůměrným množstvím ujetých kilometrů jednoznačně převažují muži. Pro potřeby uživatelů existuje několik typů jízdních kol, většinou řazených podle povrchů, pro které jsou určena. Silniční kolo preferuje čtvrtina uživatelů, horské pak téměř dvakrát tolik. Další čtvrtina jezdí na trekových kolech a pouze necelá dvě procenta využívají pohodlí elektrokol. Jízdní kolo je typ zboží, které má relativně dlouhou životnost. Většina majitelů uvedla, že to své mají minimálně čtyři roky, téměř polovina dokonce déle než deset let. Existuje několik míst, kam kvůli nákupu kola zamířit. Největší část uživatelů si své kolo vybírá a pořizuje ve speciálních kamenných cykloprodejnách (59 procent) a v obchodech se sportem (18 procent). Pouze hrstka zavítá při koupi do internetových e-shopů. Při nákupu jízdního kola vstupuje do hry samozřejmě také otázka ceny. Třetina uživatelů kol se standardně vejde do 6000 Kč, více než polovina se pohybuje v rozmezí od 6 do 15 tisíc. Jsou ale i tací, kteří za kolo zaplatí větší částku. Zhruba desetina je ochotna dát za kolo více než 15 tisíc Kč, což jsou častěji muži. Ženy se spokojí s levnějším kolem.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.