Britskou veřejnoprávní BBC mají lidé zafixovanou hlavně jako producenta televizního zpravodajství. „A to je možná trochu na škodu,“ říká Alex Ayling z BBC Worldwide. Aylingův tým má na starosti vytvářet doprovodný obsah na sociálních sítích k pořadům, jako jsou Doctor Who, Top Gear či Sherlock. Dohromady jeho tým spravuje profily s více než 50 miliony fanoušků a YouTube kanál BBC Worldwide se 60 miliony zhlédnutí měsíčně. „Základem je, abychom při naší práci respektovali hodnoty BBC. Pokud chceme lidi skutečně zaujmout, nesmíme jenom roboticky překlápět obsah na sítě,“ vysvětluje Ayling.
Kladl na to důraz i při sestavování svého týmu. Správce twitterového profilu seriálu Doctor Who našel na fanouškovském fóru mezi dlouhodobými diskutujícími. Videoobsah na sítě zase dodává relativně čerstvý fanoušek pořadu.
Doctora Who, podobně jako další seriály z vlastní produkce, BBC Worldwide monetizuje a dodává na televizní kanály po celém světě. „Znamená to, že máme de fakto čtyřiadvacetihodinový prime time našich seriálů. Ty mají nejprve premiéru na BBC One, o pět hodin později běží v Americe a za další čtyři hodiny v Austrálii,“ říká Ayling. Pro jeho tým to znamená, že pokud chce být součástí divácké konverzace na sociálních sítích, musí být schopen reagovat prakticky okamžitě čtyřiadvacet hodin v kuse.
Ačkoliv je Ayling velkým příznivcem digitálu, věří i v budoucnost klasické televize. „Skeptické vize o konci televize se nevyplnily. Vždycky tu bude publikum, které upřednostní pasivnější způsob konzumace médií,“ říká. Nejvýraznější změnou v konzumaci televize je rostoucí popularita timeshiftu, který v době kdy Ayling začínal v agentuře Williams Worldwide, neexistoval.
Ještě více než timeshift učaroval Aylingovi Snapchat. „Denně se na něm přehraje neuvěřitelných deset miliard videí,“ neskrývá údiv. „Jeho síla nespočívá jenom v příbězích. Pro své uživatele funguje jako jakási komunitní síť. Zejména děti využívají toho, že jejich rodiče Snapchatu vůbec nerozumí, a šifrují si na něm svou komunikaci,“ uzavírá Ayling.