Největší česká PR agentura AMI Communications opět ovládla oborovou soutěž Česká cena za PR (ČCPR). Agentura, která do této soutěže už tradičně přihlašuje zdaleka nejvíc prací, za své projekty získala sedm prvních, dvě druhá a dvě třetí místa. Na pomyslném stupni vítězů by s jejími zástupci mohli stát jen reprezentanti agentury Ogilvy PR a dua PR.Konektor a Konektor Social. Ogilvy však získala „jen“ jedno první, dvě druhá a jedno třetí místo, zatímco subjekty ze skupiny Konektor tři druhá a dvě třetí umístění.
Odborné poroty 11. ročníku soutěže udělily ceny ve všech 22 kategoriích. Do finále bylo ze 113 přihlášených projektů nominováno sedm realizací. Obtížnou náborovou kampaň společnost CS Cargo a její agentura AMI „upgradovaly“ tím, že rovnou hledaly řidičky. V projektu Vánoční klip aneb Stačí se utweetnout O2 jako jediné z operátorů nezaváhalo a dalo dohromady finance na natočení vánočního klipu Johnnyho Machetta. Skvělý a adekvátně několikanásobně oceněný projekt Skrytá kamera na Febiofestu pro Alzheimercentrum připravila AMI. Souboj s živlem – v tomto případě chybějícím – pro Jizerskou 50 dovedla do vítězného konce agentura Raul. Souboj se stíhačkou v projektu Olé Olé dovedly zdárně do cíle automobilová značka Seat a agentura AC&C. Na akci Ikea sousedská večeře agentury Pleon Impact se reálně seznámily přes tři tisíce lidí.
Absolutním vítězem se však stal CSR projekt EPP Pomáhej pohybem – sportuji pro sebe i pro ostatní, vytvořený Skupinou ČEZ a Nadací ČEZ. ČEZ chtěl dát vědět o svých CSR aktivitách a zapojit do nich veřejnost. Uživatelé jeho mobilní aplikace – kterých je přes 150 tisíc – pohybem sbírají body pro veřejně prospěšné projekty, kterým nadace přispívá finančně.
Čisté media relations? Minulost
Podle pořádající Asociace PR agentur (APRA) bylo všech 22 kategorií 11. ročníku ČCPR „velmi dobře obsazeno“. Žádné ocenění sice nebylo uděleno v kategorii politické komunikace a public affairs, její porota však bývá na ceny skoupá tradičně. I letos se rozhodla udělit jen zvláštní ocenění, a to brněnskému projektu Rok smíření za kreativní a strategické zpracování 70. výročí konce druhé světové války.
Zvláštní ocenění za rozšiřování hranic v oboru a originální využití datové žurnalistiky dostal také projekt Česko v datech, který pro SAS Institute připravila agentura Dark Side. Ten však získal i dvě druhá a jedno třetí místo.
„Letošní ročník zdůraznil trend multioborového přístupu českého PR. Soutěží stále víc projektů, které překračují hranici tradičního PR, a tyto kampaně vítězí. Špičkové kampaně používají nejen práci s tradičními médii, ale i sociální sítě a on-line komunikaci, reklamu, direct marketing, event marketing a další disciplíny marketingové komunikace. S kampaní postavenou striktně na media relations už dnes nemáte šanci,“ hodnotí letošní sklizeň ČCPR předseda pořádající APRA Jan Kučmáš.
Soutěž pro všechny, s jedním vítězem
ČCPR je otevřená všem v Česku působícím subjektům, které poskytují či využívají služby v oblasti PR. Nejvíc přihlášek, 46, letos do soutěže opět poslala AMI. Hodně si věřily ještě skupina Konektor (19), Bison & Rose (13) a PRAM Consulting a Native PR, které shodně vyplnily a zaplatily po 12 přihláškách.
„AMI je tak velká, že si může dovolit přihlásit zdaleka nejvíc projektů, díky tomu pak vyhrává taky nejvíc,“ nechal se po skončení slavnostního ceremoniálu slyšet jeden z přítomných hostů, který si nepřál být jmenován. Tento postesk ovšem nevysvětluje, proč při výchozí ceně čtyř tisíc korun za přihlášení projektu do jedné kategorie – přičemž při přihlášení stejného projektu do kategorie další poplatek klesá – nehlásí ostatní subjekty do této prestižní soutěže víc svých prací.
Slavnostní večer – tradičně konaný v restauraci Aureole na vrcholu jednoho z pankráckých výškových domů a opět profesionálně moderovaný Ondřejem Hejmou – byl jako obvykle velmi dobře navštíven. Pokud by chtěl někdo zasadit českému PR „smrtící ránu“, pravděpodobně by pro útok nenašel lepší místo a čas, než je Aureole v době konání ČCPR. Tolik je tam šéfů českého PR pohromadě. Letos to však dobře dopadlo. Dvojici amatérských stand-up komiků se to přes veškerou snahu nepodařilo. A podle reakcí příště šanci asi nedostanou.
Pro diplom a cenu za první místo má ČCPR podobnou barvu jako vysoké školství. Takže tohle musí být hoši z AMI.
Zdroj: APRA
Absolutním vítězem se stal projekt společnosti ČEZ, jehož případovou studii jsme v MAM zveřejnili už na sklonku loňského roku. O něm ovšem aktuálně pochybuje porotce Tomáš Hečko.
Zdroj: ČEZ