České PR agentury utržily loni 1,1 miliardy korun a jejich income fee – čisté příjmy očištěné od nákladů třetích stran – dosáhly rekordní hodnoty 714 milionů, o 24 procent víc než v roce předcházejícím. Informovala o tom Asociace PR agentur (APRA). Představitelé subjektů na trhu jsou přitom podle jejího průzkumu optimističtí a shodují se, že tržby sektoru public relations dál porostou, současně však připouští, že mají problémy s náborem kvalitních pracovních sil. Hledání zaměstnanců považuje za největší výzvu 45 procent dotazovaných. „Loni se na českém trhu PR potkaly dva trendy: silný růst ekonomiky a silný růst konkurence,“ komentuje loňský vývoj předseda výkonné rady APRA Jan Kučmáš. Podle reportu celé čtvrtině agentur vzrostly během loňského roku příjmy o víc než 10 procent, přičemž polovina agentur se domnívá, že letošní rok pro ně bude ještě úspěšnější.