České agentury poslaly do letošní soutěže festivalu Cannes Lions rekordních 247 přihlášek. Za tímto číslem ovšem z velké části stojí jediný subjekt: agentura Young & Rubicam Prague do této nejprestižnější komunikační soutěže na světě totiž poslala závratných 204 přihlášek. To je opravdu hodně i na agenturu, která do soutěže posílá v posledních letech zdaleka nejvíc soutěžních příspěvků ze všech českých subjektů. V předcházejících dvou letech poslaly české agentury do soutěže shodně 126 přihlášek, přičemž z Y&R to bylo předloni 90, zatímco loni jen 42. Letošní dvě stovky „entries“ agenturu přišly odhadem na tři miliony korun. Místní Y&R je ovšem neplatí sama, globální síť je na současné výsledky práce agentury, jejíž kreativu po povýšení Jaimeho Mandelbauma na evropskou úroveň vede Tereza Svěráková, tak pyšná, že tuto částku hradí ze svého centrálního rozpočtu. „Může se klidně stát, že nevyhrajeme vůbec nic. Udělali jsme ale maximum a za pracemi, které jsme přihlásili, si stojím,“ říká k tomu Tereza Svěráková. Letošní, 63. ročník festivalu Cannes Lions se bude v letovisku na Azurovém pobřeží konat od 18. do 25. června. Pořadatelé v souladu s trendy posledních let hlásí opět rekordní počet přihlášek, delegátů a stále více hvězdných tváří. „Oblast zábavy získává čím dál větší význam v komunikaci značek a stává se velmi efektivním způsobem propojení se spotřebiteli,“ komentuje nadcházející show český reprezentant festivalu René Jež ze společnosti Lionhearted.
Z Česka je na letošní osmidenní festival komunikační kreativity registrováno „standardních“ 17 delegátů, agentura Y&R tam však poslala stěží uvěřitelných 204 přihlášek.