České komunikační agentury zažily na nejprestižnějším festivalu a soutěži reklamy Cannes Lions velmi dobrý rok. Young & Rubicam Prague získala rekordních sedm cen. McCann Prague dostal ocenění jen dvě, z toho ale jedno to nejvyšší. A agentura Mustard Prague byla v době uzávěrky tohoto čísla se svým projektem pro Škodovku European Bike Stealing Championship na shortlistu v nejprestižnější soutěžní kategorii Film. Y&R získal dva Stříbrné lvy v kategorii Print & Publishing za sérii vizuálů pro českou edici měsíčníku Forbes. Pět bronzových ocenění dostala agentura za sérii plakátů z kampaně Sami jsme byli uprchlíci pro UNHCR. Z toho dva Bronzové lvy v printu a tři v kategorii Outdoor. McCann za kampaň Vyhněte se tomu, co mají včely rády pro síť farmářských prodejen Náš grunt nejprve získal bronz v kategorii Direct, ke kterému pak přidal za stejný projekt dokonce Zlatého lva za PR. Obě tyto ceny jsou jejich vůbec první. České subjekty do soutěže letos přihlásily 247 prací. Zdaleka nejvíc – 204 – jich do Cannes odešlo z Y&R, šestnáctkrát svou včelí kampaň přihlásil McCann. Žádné ostatní agentury ocenění ani nominaci na shortlist nezískaly. Ve své festivalové části 63. ročník Cannes Lions ještě víc přitakal už několik let trvajícímu trendu, v jehož rámci si agentury či zadavatelé jako prezentéry zvou hvězdy showbyznysu – od aktuálně zářícího hvězdného mexického režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárritua až po dnes již poněkud pohaslého kouzelníka Davida Copperfielda.
Sedm cen pro český Y&R, to je historický úspěch. Stejně to ovšem asi vidí v McCannu, jehož zástupci v Cannes převzali poprvé Zlatého lva.