Tři čtvrtiny dospělé internetové populace (76 %) pijí tvrdý alkohol (alespoň někdy), jsou to spíše muži, lidé s VŠ vzděláním a obyvatelé větších měst. Za měsíc je to průměrně 5,2 „velkého panáka“ na člověka (2,9 panáka na ženu a 7,5 panáka na muže). Nejčastěji si tvrdý alkohol dáme doma s přáteli nebo u nich na návštěvě (30 % alespoň jednou měsíčně). Druhým nejčastějším místem jsou restaurace, bary a hospody (27 %). Do třetice je to doma jen v kruhu rodiny (26 %). Nejoblíbenějším druhem alkoholu jsou pálenky (slivovice, hruškovice, peckovice…), uvedla to pětina (17 %) dotázaných, více muži a obyvatelé Moravy. O druhé místo se dělí rum a bylinné likéry, uvedlo je shodně 13 % respondentů. Následuje vodka, nejoblíbenější pro desetinu populace, častěji pro mladší respondenty (18-29 let). Whisky zmínilo 9 %, oblíbená je spíše mezi staršími. Krémové likéry (Baileys…) uvedlo 7 %, častěji ženy. Nejoblíbenější značka zahraničního tvrdého alkoholu je Jägermeister. Na druhém místě je Tullamore Dew, oblíbená spíše u mužů. Následují Jack Daniel’s, Captain Morgan a Baileys, který má oblibu spíše u žen. Z českých značek uvedlo nejvíce respondentů obecně Božkov. Velké oblibě se těší také Fernet a Becherovka, a to spíše u starších respondentů.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.