Venkovní reklama: Obecně prospěšné billboardy

Reklamní nosiče nemusí vždycky jen propagovat výrobky a služby. Někdy mohou pomáhat s řešením společenského problému. Letos v dubnu dostala brazilská pobočka společnosti Posterscope nápad, že by její plochy mohly posloužit v boji proti viru zika. Ten je přenášen komáry, způsobuje horečku a představuje vysoké riziko zejména pro těhotné ženy.

Dvě plochy v Riu de Janeiru jsou upravené tak, aby lákaly komáry, kteří v nich pak zahynou. K nosičům je přitahuje speciální směs připomínající pot na lidském těle.

Zpocené plochy

Aroma potu a lidského dechu prý přitahuje samičky komárů až na vzdálenost 2,5 kilometru. Hmyz přiletí, pomocí silné žárovky je nalákán dovnitř billboardu, tam uvízne a přilepí se na slogan, který lakonicky popisuje účel nosiče. Každý den takto billboardy zahubí několik stovek komárů. Není možné si je pronajmout pro standardní kampaň. Autoři projektu navíc celý koncept včetně technického řešení uvolnili ke stažení na webu Mosquitokillerbillboard.com, aby stejné lapače mohly vzniknout i jinde.

Odborníci upozorňují, že samotné technické řešení je účinné, ale zrovna v Riu jsou obě plochy na rušných místech, takže bulváry plné lidí se pak najednou hemží komáry.
Foto: Posterscope/UTEC

Jiné nápadité využití billboardu předvedly před třemi lety agentury Clear Channel a Mayo Draftfcb v Peru. Na nosič instalovaly zařízení vymyšlené experty z univerzity v Limě, které kondenzovalo vzdušnou vlhkost, získanou vodu nechalo protéct několika filtry, prosvětlilo UV lampou a nakonec ji svedlo do nádrže s kohoutkem. Denně takto zdarma poskytlo 96 litrů pitné vody.
Foto: Posterscope/UTEC

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard