Americká sportovní značka Under Armour útočí na zavedenou konkurenci. V posledních třech letech se na severoamerickém kontinentu zařadila na druhou příčku mezi Nike a Adidas, kterému mimochodem přebírá některé sportovní hvězdy, naposled např. skotského tenistu Andyho Murraye. Britský tisk připisuje úspěch značky viceprezidentovi pro omnichannel Sidu Jatiovi. „Soustřeďujeme se na fitness a děláme skvělé produkty propojené s moderními technologiemi a wearables. A Adidas nás dychtivě kopíruje,“ prohlásil Jatia v rozhovoru pro Marketing Week a kritiky neušetřil ani Nike, který prý už dávno není pro mladé cool a jeho trička se „válí v outletech“. Under Armour nedávno uzavřela kontrakt se značkou chytrých telefonů HTC, aby uvedla na trh nové zařízení Healthbox pro záznam fyzických aktivit i jídelníčku. Stojí rovněž za aplikacemi MapMyFitness, MyFitnessPal, MapMyRun, Endomondo a Record.
Sportovci nejsou otroky naší značky
„Investujeme do výzkumů mapujících výkonnostní potenciál konkrétních sportovců. Nezajímají nás primárně současné hvězdy, ale ty budoucí, které můžeme dovést na vrchol,“ nechal se slyšet Jatia. S fotbalovým klubem Tottenham či golfistou Jordanem Spiethem podepsala Under Armour smlouvy ještě v době, kdy byli o několik příček na žebříčku úspěšnosti níže. Management značky však uznává, že její postavení v Evropě i v Asii je vedle konkurence zatím slabší. Pro budování povědomí o značce hodlá nasadit lokální marketingové strategie pro každý trh, kde působí.
Což je případ i České republiky, kde značku od roku 2013 zastupuje společnost BaGo Sport. „Naší ambicí je dostat se mezi top tři sportovní značky do roku 2020. V letošním roce máme za cíl zvyšování brand awareness a chceme zařadit naše produkty do portfolia všech významných prodejců sportovního oblečení,“ uvádí ředitel a majitel společnosti Pavel Míka. Návrhy na sponzoring a marketingovou podporu dává BaGo Sport sám centrále. „Bylo by relativně jednoduché najít fotbalový či hokejový tým a ten začít sponzorovat, ale my hledáme něco víc. Chceme, aby naši sportovci nebyli modely a otroky značky, ale aby byli hrdí na to, že jsou našimi partnery. Že to vyšlo zrovna u moderního pětiboje, triatlonu či kanoistiky, je opravdu pouze náhoda,“ dodává Pavel Míka. Značka u nás staví na retail marketingu a spolupracuje s agenturou Pados.