Tištěné noviny a časopisy čelí v dnešní době významné konkurenci v podobě internetu. I přesto by dvě pětiny internetové populace bez tištěných novin nevydržely. Na druhou stranu 3/5 by se bez nich zcela obešly, a to spíše mladí lidé do 29 let. Podobně je tomu u tištěných časopisů, které dokáže postrádat polovina populace, opět spíše mladší a muži.
Měsíčně jsme ochotni za tištěné noviny a časopisy utratit v průměru 89 Kč. Nejvíce se z rozpočtu na tisk dává za časopisy měsíčníky, dále za noviny deníky a za týdeníky, které kupují spíše starší respondenti (45-59 let). Čtvrtina internetové populace za tiskoviny neutrácí vůbec.
V českých časopisech chybí podle dotázaných hlavně pravda (důvěryhodné zprávy, objektivní, odborné). Respondenti by rovněž uvítali více humoru, vtipů a zábavy, křížovky a zahraniční informace. Nespokojeni jsou s velkým množstvím reklam a bulvárních článků. Internet je často zmiňovaným důvodem, proč časopisy nekupujeme, „v době internetu a digi zařízení jsou zbytečné“.
Typické situace, které si bez možnosti četby novin a časopisů nedokážeme představit, jsou čekání u lékaře (26 %, spíše ženy), cestování na delší vzdálenost (17 %), nemoc (15 %, častěji starší respondenti), dovolená (14 %) či relaxace (12 %).
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.