Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Tisk čteme při čekání, cestování a nemoci

Tištěné noviny a časopisy čelí v dnešní době významné konkurenci v podobě internetu. I přesto by dvě pětiny internetové populace bez tištěných novin nevydržely. Na druhou stranu 3/5 by se bez nich zcela obešly, a to spíše mladí lidé do 29 let. Podobně je tomu u tištěných časopisů, které dokáže postrádat polovina populace, opět spíše mladší a muži.

Měsíčně jsme ochotni za tištěné noviny a časopisy utratit v průměru 89 Kč. Nejvíce se z rozpočtu na tisk dává za časopisy měsíčníky, dále za noviny deníky a za týdeníky, které kupují spíše starší respondenti (45-59 let). Čtvrtina internetové populace za tiskoviny neutrácí vůbec.

V českých časopisech chybí podle dotázaných hlavně pravda (důvěryhodné zprávy, objektivní, odborné). Respondenti by rovněž uvítali více humoru, vtipů a zábavy, křížovky a zahraniční informace. Nespokojeni jsou s velkým množstvím reklam a bulvárních článků. Internet je často zmiňovaným důvodem, proč časopisy nekupujeme, „v době internetu a digi zařízení jsou zbytečné“.

Reklama
Abovalve

Typické situace, které si bez možnosti četby novin a časopisů nedokážeme představit, jsou čekání u lékaře (26 %, spíše ženy), cestování na delší vzdálenost (17 %), nemoc (15 %, častěji starší respondenti), dovolená (14 %) či relaxace (12 %).

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)