Ta televizi Nova poslední týdny generuje obdivuhodná čísla. Od 980 tisíc diváků v kategorii 4+ při nástupu na konci března přes milion o týden později až po prozatímní vrchol na konci dubna, kdy se na show dívaly téměř dva miliony diváků. I ředitelka sekce programů Novy Alex Ruzek přiznává, že přestože počítali s tím, že by pořad mohl zaujmout, výsledky je překvapily. V plánu je tak ještě před ukončením první série hned druhá řada.
Pro porovnání – poslední série SuperStar odvysílaná loni na stejném kanálu měla po celou dobu problém pokořit hranici 900 tisíc diváků a její finále trpce porazily Četnické humoresky vysílané u konkurence.
Miliony na YouTube
Svou roli při úspěchu show Tvoje tvář hraje rozhodně novost formátu. Diváci jsou zvyklí na pěvecká vystoupení i na známé osobnosti, které se učí nové věci. Tvoje tvář kombinuje obojí a přidává k tomu hru na převlékání (která se občas, zejména u umělců jiné rasy, nevyhne kontroverzi) a přiblížení se k Západu. „Show předkládá výseky ze západní popkultury profiltrované bezpečným tuzemským podáním,“ vysvětluje její přitažlivost televizní kritik Martin Svoboda, „jako by měla dokázat, že totéž co na Západě zvládneme taky.“
Část úspěchu však může tkvít i ve způsobu, jakým Nova s pořadem pracuje. „Show vytváří obsah, který má obrovský virální potenciál,“ říká Ruzek. Tento potenciál dokázala Nova naplno využít a pořadu založila kromě tradičního facebookového profilu i účet na Instagramu a poprvé i vlastní youtubový kanál. Na něj dává televize několikaminutová videa z každého vystoupení, která mohou diváci sdílet a vidět tak kousky, o kterých se v jejich okolí mluví, aniž by sledovali celý pořad. Za dva měsíce získala videa na kanálu přes 20 milionů zhlédnutí. Jenom vystoupení Adama Mišíka jako Miley Cyrusové jich má milion a půl. Poměrně dobře se Tvojí tváři vede i na Instagramu a Facebooku, kde sdílené fotografie umožňují rychle posoudit práci maskérů i bez nutnosti sledovat přímo pořad.
Nakolik se ruch na sociálních sítích přetavuje do sledovanosti pořadu, nedokáže televize říct. Show ale dosahuje vysokých čísel v cílové skupině 15-24, kde měla například na konci dubna téměř 70procentní podíl mezi ženským publikem. Sociální sítě pro ni však fungují minimálně jako zajímavá přidaná hodnota, která drží lidi u obrazovek. „Největší odezva od fanoušků na sítích je v momentu, kdy se pořad vysílá v televizi,“ popisuje PR koordinátor pořadu Martin Šnýdr. A Nova díky tomu přichází na to, jak s menšími obrazovkami nezápasit, ale spolupracovat.