Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Statistika není nuda. Naštěstí

Zvykli jsme si, že úřední časopisy a věstníky jsou buď předražené kopie lifestylových magazínů na křídovém papíře, anebo nečitelné oběžníky strašné kvality. V městských a krajských novinách bývá největší péče věnována fotkám starosty a radních, zatímco skutečně zásadní informace pro občany jsou ukryty do nesrozumitelných odstavců. Veřejná komunikace se tak pohybuje ode zdi ke zdi, čtenář si může vybrat mezi politickou sebeprezentací a rakousko-uherským slohem. Proto mě vždycky mimořádně potěší, když některá část státní správy ukáže, že to jde i jinak – a především profesionálně.

Příkladem může být měsíčník Českého statistického úřadu Statistika & my. Popírá text pohádkové písničky, že „statistika nuda je“. Není. Magazín si hraje s infografikou, konzervativní grafy doplňují vkládané rozvernější kreslené pohlednice, které se pak šíří i na sociálních sítích. Sympatickým bonusem je důsledné dodržování střídmého a přehledného vizuálního stylu organizace, není tu žádný prostor pro splašenou kreativu.

Tou horší zprávou bohužel je, že „staťák“ bývá už dlouho při oborových soutěžích jediným, kdo si za svůj magazín zaslouží cenu. Najde ve státní správě svého vyzyvatele?

Reklama
Abovalve

Filip Rožánek
šéfredaktor

Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)