Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Soutěže firmám přivedou lidi na web. Stačí zajímavá výhra a chytře položená otázka

Češi jsou hravý národ,“ říká Marek Valla, bývalý obchodní ředitel Restu, který se nyní pustil do projektu Výhrostroj. Firmu založil s manželkou Vendulou, která léta pracovala ve Slevomatu. Odtud přišla i inspirace. Když firmám marketingově fungují slevové portály, proč by nemohly podobně zafungovat i výhry.

Partnerská firma dá do soutěže své produkty, například hodinky nebo vouchery do restaurace. Předem se určí, kolikáté správné odpovědi na soutěžní otázku budou vítězné. Otázka je však položena tak, aby soutěžící zjistili odpověď na stránkách firmy, která poskytla ceny. Uživatelům stačí pouze zadat e-mailovou adresu a vymyslet si heslo.

„Za rok provozu už máme 25 tisíc registrovaných hráčů a jen v dubnu jich přibylo dalších osm tisíc. Partnerům garantujeme za měsíc pět tisíc unikátních návštěvníků webu. Ale tohle číslo bude růst,“ líčí optimisticky Valla. Výhrostroj neposkytuje e-mailové adresy soutěžících. „Uživatele by odradila záplava newsletterů,“ dodává Valla.

Reklama
ČEZ

Ženy hrají víc než muži

Výhrostroj využívá i společnost Janeba Time, která v Česku distribuuje hodinky značky Festina. „Těžiště našeho prodeje je v kamenných prodejnách, takže si neměříme konverze, ale jde nám o budování značky. Poměr ceny a návštěvnosti stránek je velmi dobrý,“ vysvětluje šéf marketingu Jan Procházka. Festina podle něj postupně opouští spojení s Tour de France i bikingem a chce se zaměřit na oblast módy. To koresponduje i s cílovou skupinou Výhrostroje, kterou jsou hlavně ženy.

Na portálu probíhají každý den tři soutěže. Pravděpodobnost výhry je i tak relativně malá. Soutěžící ale za aktivitu získávají speciální body, které mohou vyměnit za další ceny. „Udržujeme tak hráče motivované. Jedna slečna takto nasbírala body na MacBook. Byla z početné rodiny, kde se o počítač museli střídat, ale rodiče jí nechtěli dovolit přijet. Báli se, že jsme šmejdi, kteří ji donutí podepsat nějakou nevýhodnou smlouvu. Nakonec to dobře dopadlo,“ líčí Valla, jak musí bojovat s počáteční nedůvěrou. I proto je aktivní na sociálních sítích, kam dává i videa z každého předávání cen.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)