Nestíhám se divit tomu, co všechno jsem si za posledních pár dní přečetl o Heurece. Tolik informací o tom, jak Heureka funguje. Co všechno v Heurece děláme a neděláme a jak se chováme, tvrzení psaná lidmi, kteří Heureku neznají, nebyli v ní a nemluvili s námi. S čistým svědomím mohu říct, že aktuální mediální obraz Heureky je naprosto odlišný od té firmy, ve které pracuji já. Tady se všichni stále věnují tomu nejdůležitějšímu – rozvoji produktu a péči o zákazníka. Budu se opakovat – Heureka je a musí být nezávislá už ze své podstaty. Čistě hypoteticky – jakékoliv zneužívání dat a popření základního principu fungování Heureky by bylo kontraproduktivní a pro nás likvidační. Bylo by velmi krátkozraké, aby si investoři pro krátkodobé a minoritní zlepšení obchodních výsledků jednoho aktiva nechali poškodit dlouhodobou investici v řádech miliard korun.
Veškeré procesy, které v Heurece probíhají, několik měsíců detailně zkoumal nezávislý úřad a schválení transakce Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže potvrdilo jejich férovost a nezávislost. Prozradím, že plánujeme i další kroky nad rámec podmínek stanovených antimonopolním úřadem, abychom trhu vyslali jasný signál, že to s naší nezávislostí a ochranou dat myslíme opravdu vážně. Já osobně bych se na vedení firmy, která by porušovala dobré obchodní mravy, nechtěl podílet, to mi věřte. Stejně tak mi není vlastní pouštět se do štvavých kampaní a mediálních přestřelek. Nepomůže to české e-commerce ani koncovým zákazníkům. A o ty jde v našem byznysu především. Zákazník řeší širokou nabídku zboží, kvalitní služby a rychlý servis. V Heurece všichni pracujeme s maximálním nasazením na tom, abychom zákazníkům vždy dokázali obstarat špičkový servis. Česká e-commerce má stále obrovský potenciál růstu. Raději bych viděl soupeření o loajalitu zákazníka prostřednictvím prvotřídních služeb a inovativních přístupů.
Tomáš Braverman, výkonný ředitel, Heureka