Slevové portály jsou v současnosti opravdu rozšířeným prostředkem pro nákup nejrůznějšího zboží či služeb na internetu. Alespoň jednou již přes slevový portál nakoupilo 64 procent internetové populace, přičemž mnohočetnou zkušenost má desetina, a to spíše ženy. Bezkonkurenčně nejznámějším portálem je Slevomat, spontánně ho uvedly dvě třetiny dotázaných, častěji mladí lidé do 30 let. Dále Pepa, Skrz, Slevín. Slevomat je rovněž nejvyužívanější, následuje Pepa, Vykupto a Hyperslevy. Na slevových portálech je největší zájem o kategorii jídlo a gastronomie (30 % už koupilo), což je typické hlavně pro obyvatele Prahy a dalších velkoměst. Dále se nakupují pobyty a dovolené v ČR (28 %), móda, oblečení, doplňky (26 %, spíše ženy). Následují kategorie jako kultura a zábava (23 %), péče o tělo – masáž, wellness (23 %), kosmetika, drogerie (17 %), pobyt a dovolená v zahraničí (14 %) atd. Celkově platí, že víc nakupují ženy a střední věkové kategorie, 30-45 let.
Naprostá většina uživatelů slevových portálů (83 %) je s nimi spokojena. Špatnou zkušenost má pouze šest procent nakupujících, jde např. o nedodržení termínu dodání zboží či o nekvalitní zboží. Nedůvěra a strach z podvodu jsou hlavními důvody pro ty, kteří slevové portály zásadně odmítají, což je necelá pětina internetové populace (17 %).
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.