Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

„Převratná“ aktivace pro Nike v Thajsku

Musí to být tak cool, aby si to teenageři nadšeně sdíleli na sociálních sítích. Taková úvaha dovedla agenturu Jack Morton k nápadu, jak zpropagovat značku Nike před posledním mistrovstvím světa ve fotbale. Postavila tedy hřiště. A uspořádala na něm utkání amatérských týmů. Nuda? Tenhle šampionát se ale konal na palubě nákladní lodi. Jedoucí. Uprostřed armádního převratu…

Riskněte to všechno

Napjatá atmosféra probíhajícího puče, při kterém vojáci internovali členy vlády, částečně zneplatnili ústavu, vyhlásili stanné právo, zavedli cenzuru internetu a omezili činnost médií, mimoděk podpořila ústřední motiv kampaně – heslo Risk Everything, tedy Riskněte to všechno. Na zápasy se navzdory armádním příkazům přišlo přímo na loď během deseti dnů podívat na patnáct tisíc diváků a i na cenzurovaných sociálních sítích akce vygenerovala zásah představující zhruba jeden a půl milionu příspěvků.

Zadání znělo, že Nike musí být před fotbalovým šampionátem v Brazílii nejviditelnější značka v cílové skupině teenagerů posedlých fotbalem. Sportovní firma spustila celosvětovou integrovanou kampaň #RiskEverything, která vrcholila během mistrovství. Ale samotná kampaň potřebovala výrazné „nakopnutí“, a právě to se v Thajsku podařilo na jedničku: z hřiště na lodi se toho roku stala vůbec nejúspěšnější kampaň Nike před fotbalovým mistrovstvím na celém světě.

Reklama
Know

Sto metrů dlouhá loď plula po řece Chao Phraya v Bangkoku. Na palubě vezla improvizovanou „arénu“ a i kolem ní se odehrávaly nejrůznější soutěže a aktivity spojené s fotbalem.

Návštěvníci si tak mohli odnést například dočasné tetování s fotbalovými motivy anebo se nechat od přítomných holičů ostříhat podle účesu vybrané mezinárodní fotbalové hvězdy. Nechybělo samozřejmě ani představení fotbalových produktů Nike, zejména kopaček Magista. Na místě si je vyzkoušely tři tisíce zájemců. Akci uzavřelo velkolepé finále s vyhlášením hvězd šampionátu a koncertem populární thajské rockové skupiny Body Slam. Vrcholem oslav byl mohutný noční ohňostroj osvětlující panorama Bangkoku. Mediální obsah tedy negenerovala jen samotná přítomnost originálního herního prostoru na lodi, ale i události pořádané na jeho podporu.

Zapojení thajských fanoušků potvrdilo pozici země coby jednoho z největších a nejrychleji rostoucích odbytišť produktů Nike, vojenskému převratu navzdory.

Zlato z New Yorku

Singapurská pobočka agentury Jack Morton Worldwide na akci také svým způsobem „vydělala“. Za vymyšlení celého konceptu získala různé ceny a odborná uznání. V New Yorku si odnesla zlato na přehlídce PRO Awards 2015 v kategorii Nejlepší akce s využitím dopravního prostředku. Bodovala také na Event Awards v Londýně a postoupila na shortlist Spikes Asia.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)