OBI díky billboardům vystoupilo z řady

Je trochu paradoxní, když hobby markety prodávají potřeby pro zkrášlení domů a bytů, ale přitom samy zaneřádí veřejný prostor přívalem laciné ukřičené reklamy. Taková úvaha stála na začátku originální kampaně německého řetězce OBI, který se potřeboval na vysoce konkurenčním trhu odlišit od ostatních prodejen s potřebami pro kutily a domácnost.

Hamburská agentura Jung von Matt/Elbe proto přišla s venkovní reklamou, která vyniká právě proto, že je podstatně hezčí než její okolí. Jako nosiče kreativci využili fasády neudržovaných domů, na kterých opravili nebo natřeli oblasti o rozměrech typických billboardových ploch. Tyto zkrášlené okenní římsy, balkony a omítky pak už jen doplnili nápisem „Opraveno díky OBI“.

Hledání vhodných domů

„Největší výzvou bylo najít vhodné oprýskané domy,“ vysvětloval umělecký šéf agentury Max Pilwat. „Hledali jsme takové, které budou pokud možno vzájemně co nejvíc odlišné, budou mít různé druhy fasády a nějaké dílčí problémy, abychom mohli názorně předvést celé široké rozpětí výrobků, které OBI nabízí. Nad každým billboardem jsme se zamýšleli zvlášť, protože jsme při renovaci pracovali s různými materiály,“ podotkl Pilwat. Zanedbané domy měly být blízko obchodů a s kampaní museli souhlasit i majitelé objektů. „OBI posunulo reklamy na kutilské obchody a místo tradiční propagace nátěrů, pil nebo kladívek ukázalo přímo hezčí domy,“ popsal kreativec. Žádné materiály se ale nezmiňují o tom, co se stalo s těmito částečně opravenými domy po skončení kampaně.

Reklamy si fotili kolemjdoucí, o OBI se hodně psalo a jednoduchý nápad s maximálním efektem nakonec zajistil týmu Felixe Fenze, Alexandra Norvilase, Maxe Pilwata a Michaela Wilda doslova příval reklamních cen ze světových soutěží a festivalů. Celkem šestkrát získali první místo včetně Zlatého lva v Cannes, osmkrát na ně čekalo stříbro a čtyřikrát bronz. Odnesli si i Grand Prix na Troy Awards.

Z dílny hamburské agentury pochází i aktuální mezinárodní kampaň OBI, ve které syn oznamuje rodičům, že se od nich stěhuje do vlastního bytu, případně manželka oznamuje svému mužskému protějšku, že čekají přírůstek do rodiny. V obou případech spustí oznámení řetězec představ, jak předělat dům pro nové podmínky – díky OBI.

Agentura opravila na domech vždy jen takovou část, která odpovídá rozměrům běžných billboardů.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Beats for Love
úkolníček
Vojta Kotek

MAM Exkluzivně v časopise

Doğu Kir
Novinářské fórum 2025
Pod svícnem
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba