O sdílení rozhoduje ztotožnění se

Dneškem zahájíme téma zaměřené na sociální média a podíváme se, co ovlivňuje rozhodnutí, zda něco sdílet. Podíváme-li se na graf, vidíme, že pro sdílení je nejdůležitější vlastní vnímání daného obsahu. Pokud je tedy obsah respondentovi osobně blízký, je pro něj zajímavý nebo informačně užitečný, je větší pravděpodobnost, že jej bude sdílet. Naopak odměna, popularita příspěvku nebo oblíbený zdroj jsou pro respondenty dle deklarací nejméně podstatné. Frekvence užívání internetu nemá na tyto postoje zásadní vliv. Pouze pro uživatele, kteří využívají internet méně (byli on-line v posledních 2-7 dnech), je užitečnost informací méně důležitým faktorem a zábavnost příspěvku je pro ně naopak důležitější.

„Rozdíl může souviset právě s tím, že pokud nevyužíváte sociální sítě na denní bázi, jsou některé informace již neaktuální, a tudíž nevhodné ke sdílení. To tolik neplatí pro memy a zábavná videa. Zde máme zkušenost, že tento typ obsahu se sdílí i delší dobu po publikování příspěvku,“ podotýká Zdeňka Zlatušková, head of social media, OMG.

Příště se podíváme, jaký obsah lidé sdílejí a co z toho plyne pro komunikaci na sociálních médiích.

V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

úkolníček
Vojta Kotek
Algoritmus

MAM Exkluzivně v časopise

Tadeáš Bělík
Marcus Collins
MadLove
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba