Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

O sdílení rozhoduje ztotožnění se

Dneškem zahájíme téma zaměřené na sociální média a podíváme se, co ovlivňuje rozhodnutí, zda něco sdílet. Podíváme-li se na graf, vidíme, že pro sdílení je nejdůležitější vlastní vnímání daného obsahu. Pokud je tedy obsah respondentovi osobně blízký, je pro něj zajímavý nebo informačně užitečný, je větší pravděpodobnost, že jej bude sdílet. Naopak odměna, popularita příspěvku nebo oblíbený zdroj jsou pro respondenty dle deklarací nejméně podstatné. Frekvence užívání internetu nemá na tyto postoje zásadní vliv. Pouze pro uživatele, kteří využívají internet méně (byli on-line v posledních 2-7 dnech), je užitečnost informací méně důležitým faktorem a zábavnost příspěvku je pro ně naopak důležitější.

„Rozdíl může souviset právě s tím, že pokud nevyužíváte sociální sítě na denní bázi, jsou některé informace již neaktuální, a tudíž nevhodné ke sdílení. To tolik neplatí pro memy a zábavná videa. Zde máme zkušenost, že tento typ obsahu se sdílí i delší dobu po publikování příspěvku,“ podotýká Zdeňka Zlatušková, head of social media, OMG.

Příště se podíváme, jaký obsah lidé sdílejí a co z toho plyne pro komunikaci na sociálních médiích.

Reklama
ČEZ

V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)