Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Největší výzvou pro PR manažery jsou úniky citlivých dat

Skoro 80 procent českých firem za poslední tři roky již někdy přišlo o data, třetina z nich je považovala za citlivá. Každá čtvrtá společnost to neřeší, nejčastěji proto, že neví jak. Největší podíl na únicích dat v Česku mají sami zaměstnanci, ale roste i podíl hackerských útoků, které mají za cíl poškodit společnost nebo její klienty. České společnosti na to nejsou připravené – technologicky ani v rovině komunikace.

Bude-li český trh kopírovat trendy z USA, máme se na co těšit. S přesouváním služeb na internet začíná s citlivými daty nakládat stále více společností. Zároveň se zvyšuje takzvaný DVCV index (data value to company valuation). Ten určuje poměr mezi odhadovanou hodnotou dat a vlastní hodnotou společnosti. Čím více se blíží hodnotě 1, tím vyšší je pravděpodobnost, že únik dat bude pro společnost likvidační. Zejména v segmentu e-commerce nebo start-upů se navíc jedná o data třetích stran – osobní údaje uživatelů.

Je paradoxní, že tato rizika se ve většině společností příliš neřeší. Z panelu Business Vector, který loni proběhl mezi PR specialisty v EU a USA, vyplývá, že reagovat na úniky citlivých dat nedokáže až 84 procent respondentů. Důvod? Praktickou zkušenost s podobnou situací nemá 93 procent z nich, 87 procent je pak přesvědčeno, že by se v takové situaci nedokázali zorientovat natolik, aby komunikací nezpůsobili další problémy. Nevyznají se ani v právní problematice.

Reklama
ČEZ

S přihlédnutím k sebevědomí českých píáristů můžeme jen polemizovat, jak by podobný výzkum dopadl u nás. Intuice však napovídá, že skutečná připravenost je zde pravděpodobně nižší než na Západě. Pro mnohé to bude studená sprcha. Stačí se podívat, jaké problémy jsou si největší společnosti schopné přivodit pouhopouhou komunikací s klienty na sociálních sítích, když například obhajují (ne)kvalitu svých služeb. Šance, že ti samí píáristé zvládnou tanec s paragrafy a rozhořčení těch, jejichž osobní data byla ukradena, je zkrátka velmi malá. Je načase si to přiznat a na podobné situace se zodpovědně připravit.

František Brož, managing partner FYI Prague

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)