Míň vlastního obsahu a víc sdílení

Dnes se podíváme, k čemu lidé nejvíce sociální sítě využívají, jaký obsah sdílejí a co z toho plyne pro komunikaci na sociálních médiích. Z grafu je zřejmé, že sociální sítě lidé vnímají především jako nástroj pro udržování kontaktu s přáteli. Takto je vnímá téměř devět z deseti respondentů. Téměř dvě třetiny pak na sociálních sítích sdílejí své fotografie/videa, více než polovina potom aktualizuje své statusy a sdílí on-line obsah. Polovina respondentů potom využívá sociální sítě pro organizace a sledování různých událostí. Jen zhruba čtvrtina deklaruje, že sociální sítě využívá k účasti v soutěžích nebo ke sledování stránek značek a celebrit.

Zdeňka Zlatušková, head of social media, OMG, k tomu dodává: „Dle našich zkušeností aktuálně dochází k jistému odklonu od tvorby vlastního obsahu směrem ke sdílení obsahu z jiných zdrojů – webů, zpravodajských serverů atd. Uživatelé se tak stále častěji setkávají na sociálních sítích s profesionálním obsahem.“ To samozřejmě klade větší nároky na obsah vytvářený značkami, a to nejen z hlediska kvality, ale i relevance, protože jak jsme viděli v předchozím článku, relevance je jedním z klíčových faktorů při rozhodnutí pro sdílení.

V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist