Netflix má pouhých devadesát sekund na to, aby dokázal divákům „prodat“ jeden ze svých pořadů. Pokud se mu to nepovede, odchází návštěvníci dělat něco jiného. Čistě teoreticky se v několikatisícovém archivu streamovací služby najde něco pro každého z téměř 82 milionů uživatelů. Oříškem je ale to, jak diváka v průběhu pár sekund přesvědčit, že právě tenhle film či seriál je to pravé pro něj. Zaujmout a naznačit příběh na jediném malém obrázku v konkurenci stovek dalších není jednoduché. Začátkem května Netflix na svém blogu poodhalil, jak tento problém řeší.
V Americe boj, v Německu tajemno
Divácké menu Netflixu vypadá jako velká zeď polepená plakáty. Dostupný je jen titulní obrázek a název filmu, další informace se objeví až po najetí myší nebo rozkliknutí. Obrázkům tak návštěvníci při výběru věnují až 82 procent své pozornosti, zjistil Netflix při svém průzkumu v roce 2014. Jednomu obrázku přitom dávají méně než dvě sekundy.
„Překvapilo nás, jak velký dopad má obrázek na výběr, a to, jak málo času máme na zachycení pozornosti,“ napsal na firemním blogu globální manažer kreativních služeb Netflixu Nick Nelson. Donedávna služba používala k pořadům propagační obrázky, které dodali jejich distributoři. Ty však byly často původně určeny pro úplně jiné formáty – plakáty, billboardy, obaly DVD nebo velký banner -, než je malý obrázek ve videotéce vedle desítky dalších.
Po potvrzení toho, jak moc jsou obrázky důležité, se Netflix pustil do A/B testování jednotlivých vizuálů. Jeho výsledky ukazují, že lidi jednoznačně přitahují tváře a zejména emoce na nich. Navrch mají složité pocity, které naznačují více informací v příběhu. Při srovnávání vizuálu pro seriál Unbreakable Kimmy Schmidt diváky víc než obrázek, na kterém se atraktivní hlavní hrdinka usmívá, zaujal ten, na němž naznačuje pohoršení i pobavení a dívá se přitom na svého hereckého kolegu.
Na obrázku jsou pouze oni dva, což je další zajímavé zjištění Netflixu. Vizuály s více než třemi postavami nefungují, nejspíš proto, že je mají diváci na malém prostoru problém rozeznat. A zatímco je třeba si dát pozor na množství lidí, netřeba se obávat těch kontroverzních. V některých případech diváci upřednostňovali právě obrázky se zápornými a kontroverzními postavami před vizuály s kladnými hrdiny. Záporáci fungují jak u akčních, tak i dětských filmů.
U svého posledního zjištění – že v odlišných regionech fungují odlišné obrázky -, Netflix neuvedl, proč podle něj tomu tak je. Faktem ale zůstává, že zatímco ve Spojených státech i Velké Británii si diváci u seriálu Sense8 volili vizuál se zbraní nebo bojovnicí, v Německu to byl mnohem mírumilovnější a tajemnější obraz hlavních postav vzájemně propletených v čísle osm.