Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Maximálně tři lidi a složité emoce. Netflix odhalil, jaké propagační obrázky fungují

Netflix má pouhých devadesát sekund na to, aby dokázal divákům „prodat“ jeden ze svých pořadů. Pokud se mu to nepovede, odchází návštěvníci dělat něco jiného. Čistě teoreticky se v několikatisícovém archivu streamovací služby najde něco pro každého z téměř 82 milionů uživatelů. Oříškem je ale to, jak diváka v průběhu pár sekund přesvědčit, že právě tenhle film či seriál je to pravé pro něj. Zaujmout a naznačit příběh na jediném malém obrázku v konkurenci stovek dalších není jednoduché. Začátkem května Netflix na svém blogu poodhalil, jak tento problém řeší.

V Americe boj, v Německu tajemno

Divácké menu Netflixu vypadá jako velká zeď polepená plakáty. Dostupný je jen titulní obrázek a název filmu, další informace se objeví až po najetí myší nebo rozkliknutí. Obrázkům tak návštěvníci při výběru věnují až 82 procent své pozornosti, zjistil Netflix při svém průzkumu v roce 2014. Jednomu obrázku přitom dávají méně než dvě sekundy.

„Překvapilo nás, jak velký dopad má obrázek na výběr, a to, jak málo času máme na zachycení pozornosti,“ napsal na firemním blogu globální manažer kreativních služeb Netflixu Nick Nelson. Donedávna služba používala k pořadům propagační obrázky, které dodali jejich distributoři. Ty však byly často původně určeny pro úplně jiné formáty – plakáty, billboardy, obaly DVD nebo velký banner -, než je malý obrázek ve videotéce vedle desítky dalších.

Reklama
ČEZ

Po potvrzení toho, jak moc jsou obrázky důležité, se Netflix pustil do A/B testování jednotlivých vizuálů. Jeho výsledky ukazují, že lidi jednoznačně přitahují tváře a zejména emoce na nich. Navrch mají složité pocity, které naznačují více informací v příběhu. Při srovnávání vizuálu pro seriál Unbreakable Kimmy Schmidt diváky víc než obrázek, na kterém se atraktivní hlavní hrdinka usmívá, zaujal ten, na němž naznačuje pohoršení i pobavení a dívá se přitom na svého hereckého kolegu.

Na obrázku jsou pouze oni dva, což je další zajímavé zjištění Netflixu. Vizuály s více než třemi postavami nefungují, nejspíš proto, že je mají diváci na malém prostoru problém rozeznat. A zatímco je třeba si dát pozor na množství lidí, netřeba se obávat těch kontroverzních. V některých případech diváci upřednostňovali právě obrázky se zápornými a kontroverzními postavami před vizuály s kladnými hrdiny. Záporáci fungují jak u akčních, tak i dětských filmů.

U svého posledního zjištění – že v odlišných regionech fungují odlišné obrázky -, Netflix neuvedl, proč podle něj tomu tak je. Faktem ale zůstává, že zatímco ve Spojených státech i Velké Británii si diváci u seriálu Sense8 volili vizuál se zbraní nebo bojovnicí, v Německu to byl mnohem mírumilovnější a tajemnější obraz hlavních postav vzájemně propletených v čísle osm.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)