Lajky, sdílení a hashtagy jako zdroj potravin

Americký obchodní řetězec Walmart chtěl upozornit na sociální situaci rodin, které si nemohou dovolit pravidelné teplé jídlo, protože na něj nemají peníze. Dovedlo ho k tomu zjištění, že podle statistik hladoví každý sedmý Američan. Takoví lidé pak spoléhají na potravinové banky sdružené v alianci Feeding America. Walmart se tedy spojil s největšími výrobci potravin (mj. Campbell, Kellogg’s, Kraft Heinz nebo Pepsi) a společně s nimi spustil na konci března měsíční kampaň „Fight Hunger, Spark Change“. Kromě určitého podílu z ceny každého prodaného výrobku zapojených výrobců se rozhodl přispět i originální on-line formou. Vyzval své fanoušky, aby sdíleli a lajkovali informace o projektu a používali hashtag #FightHunger. Za každou jednu takovou akci se na konto přičetlo 90 centů, což stačí na 10 jídel pro potřebné.

Cílem bylo do 25. dubna dosáhnout daru ve výši tří milionů dolarů. Polovinu dal Walmart předem, druhou generovali uživatelé aktivitou na sítích. Aktivitu představilo video se školáky balícími potraviny pro chudé. Na Facebooku a YouTube dosáhlo patnácti milionů zobrazení.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

úkolníček
Vojta Kotek
Algoritmus

MAM Exkluzivně v časopise

Tadeáš Bělík
Marcus Collins
MadLove
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Madlove ADC
Simona Fischerová
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Madlove ADC
Simona Fischerová