Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Lagardere spojuje éter a eventy

Ve společnosti Lagardere Active pracuje Pavel Renčín patnáct let. „Zůstal jsem tu hlavně proto, že se v Lagardere pořád něco mění, vznikají nové projekty a neustále hledáme nové cesty, jako například u multimediálního produktu Pigy,“ vysvětluje.

Marketing podle něj prodělal pokrizový vývoj. „Před krizí spousta firem neřešila, co přesně jim má marketingová komunikace přinést, ani její konkrétní efektivitu. Dnes je daleko větší tlak na to, aby reklama fungovala a aby média nedoručovala pouze imageové cíle, ale aby se stala zároveň i příležitostmi pro byznys,“ tvrdí Renčín. Rozšiřovat spektrum příležitostí pro byznys má v rámci Lagardere produkční jednotka NoLimits. Ta doplňuje marketingovou sekci starající se o značky skupiny. „NoLimits funguje zároveň jako produkční společnost přímo pro náš mediální dům i naše klienty,“ říká Renčín. Eventová divize skupiny etabluje příjmy do rádia. Jejím úkolem nemá být podle Renčína sahat na příjmy z klasické spotové reklamy v éteru značek Lagardere, ale fungovat jako up-sell. Naopak divize by ráda získávala peníze od klientů, kteří je jinak investují do služeb eventových agentur. „Na náš eventový byznys navazujeme konkrétní kampaně. K zastupitelství Radiohouse fungujeme jako podpora,“ říká Renčín.

Základem je řešení na míru

Nové příjmy mediálního domu zvyšují tyto marketingové aktivity s digitálem. „Všechny velké mediální domy zkouší na maximum využít možnosti, které jim jejich média nabízejí. V rámci Lagardere s nimi pracuji podobně jako klient. Vyhodnocuji si, jaký druh sdělení zpětně zafungoval, a testuji si naše portfolio,“ říká Renčín.

Reklama
ČEZ

Pro NoLimits má být podle marketingového ředitele Lagardere základní krédo vytváření unikátního řešení na míru pro každého. „Dřív nebyl velký problém vytvořit pro klienta komplexní produkt. To se snažíme eliminovat,“ říká Renčín.

Eventové oddělení společnosti funguje podle něj jako „firma ve firmě“. V centrále pracují čtyři projektoví manažeři. „Na největších eventech se podílejí i externisté. Mnohem raději nechám naše internisty pracovat na několika akcích, než aby se soustředili pouze na jednu velkolepou,“ dodává Renčín.

Oddělení NoLimits pod vedením Věry Gajdošíkové takto připravilo roadshow Frekvence 1 ve spojení s Ramou, soutěž Evropy 2 s Chevroletem nebo naposledy netradiční tiskovou konferenci k premiéře filmu Batman vs. Superman. Na léto pak připravuje festival Léto lásky v Šiklově mlýně, který uspořádají značky Pigy a Evropa 2. V rámci tohoto projektu se chystá pořadatel spojit s několika obchodními partnery. Na eventu na dvou stagích vystoupí patnáct českých kapel. „Ze všech událostí pak vzniká nadstavbový obsah pro všechny naše kanály, rádiový éter i sociální sítě,“ říká Renčín s tím, že jen na Facebooku čítají stránky všech značek skupiny 1,7 milionu fanoušků. Produkční divize NoLimits se také věnuje pořádání koncertů. „Máme lepší vyjednávací pozice. Umělci působí na stejném trhu jako my a rádia mají sílu zavést je na trh. S řadou z nich máme navíc vřelé přátelské vztahy,“ dodává Renčín. Společnost Lagardere takto uspořádala koncerty Mandrage, Richarda Müllera či Lucie.

Sázka na tradiční brandy

K lepší propagaci eventu NoLimits mají dopomáhat zavedené rádiové značky, které čelí konkurenci v podobě služeb na vyžádání. Renčín z této konkurence zásadní obavy nemá. „V dnešním světě nekonečné nabídky je důležitá orientace lidí. A právě tradiční brandy fungují jako jakési majáky, které posluchače navigují správným směrem,“ vysvětluje. Například značka Evropy 2 podle něj slouží jako jakýsi filtr vkusu a guru svých posluchačů. „Snažíme se podobu našich rádií přizpůsobovat nejenom výzkumům, ale nahlížet na ni i citem,“ dodává. Zásadní je podle Renčína i to, aby si každá ze značek skupiny udržela unikátnost svého obsahu. To se podle něj daří například Ranní show. „Vysíláme ji osmnáct let a pořád z výzkumů vychází jako nejkvalitnější produkt svého druhu na trhu,“ uzavírá Renčín.

Jednou z akcí, kterou NoLimits pořádá, je i Evropa 2 Live Tour. Té se zúčastnil také moderátor Ranní show Patrik Hezucký.
Foto: Lagardere

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)