Japonská agentura naučila mobily sborově zpívat. Propagovala rozmanitost Androidu

Vypadá to jako běžný regál v prodejně elektroniky. Spousta mobilů a tabletů, jejichž funkce už považujeme za samozřejmost. Ale pak se ozve Óda na radost a na tři sta telefonech se rozvlní animované postavičky. Právě jste se stali součástí obřího představení, které upozorňuje na schopnosti zařízení se systémem Android.

Dirigentem v obchoďáku

Tuto doslova mobilní instalaci připravily japonské reklamní agentury Dentsu a Kaibutsu přímo ve spolupráci s tamní pobočkou Googlu, kterému systém Android patří. Telefonní chorál kreativci umístili na podestu schodiště v obchodním domě na tokijské nákupní třídě Omotesandó. Displeje všech zařízení zobrazovaly figurky vygenerované pomocí aplikace Androidify, ve které si mohou uživatelé vytvořit svého kresleného dvojníka.

Nejodvážnější kolemjdoucí se mohli zapojit do reklamní akce jako dirigenti. Telefony byly totiž seskupeny podle výšky a hloubky „hlasu“. V samotném regálu pak byl zabudován pohybový senzor, který aktivoval tu část „sboru“, jež odpovídala pohybům zákazníka. „Dirigenti“ z lidu si pak za svůj výkon odnášeli jako dárek tričko s logem zeleného robota. Celá akce podporovala slogan operačního systému Android od Googlu, který by se dal volně přeložit jako „Spolu, ale různorodí“. Svérázná interaktivní výstava trvala čtyři dny.

Chytře vymyšlená propagace navíc Googlu zajistila velké mediální pokrytí nejenom v japonských, ale i světových médiích, která přejímala také ukázkové video z přípravy telefonů pro expozici. Nápad dosáhl na bronzovou příčku v kategorii „Branded Entertainment“ na cenách Spikes Asia. Tržní podíl telefonů s Androidem se zvýšil o deset procent.

Sbor mobilních telefonů předvedl na přání kromě Ódy na radost i lidové japonské, americké a francouzské písně.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk