Jak oslovit ajťáky? Pobavte je jako americký portál The Onion

Zpráva, že Kim Čong-un je nejvíce „sexy muž“ na světě, vzbudila globální ohlas. Zejména v některých asijských zemích ji považovali čtenáři za skutečnou navzdory tomu, že ji publikoval americký satirický portál The Onion.

„Kvalitní obsah nám na stránky přiláká klidně i milion čtenářů, ale zpráva o severokorejském vůdci zaujala desítky milionů lidí po celém světě,“ komentuje zpětně viralitu kontroverzního příspěvku Hassan Ali, kreativní marketingový ředitel The Onion. „Vždycky nás potěší, když naše falešné zprávy někdo bere smrtelně vážně, ale není to tak, že by to byl náš primární cíl,“ doplňuje Jordan Davis, který vede marketing obsahových oddělení. „Dosah zprávy o Kim Čong-unovi je jenom důkazem, že největší čtenost mají u nás texty, které glosují aktuální dění. A daří se i těm, které vtipně komentují běžné denní zážitky z naší kanceláře,“ dodává Davis.

Satirické médium The Onion vzniklo dlouho předtím, než existovaly internetové memy. Vzniklo jako printový magazín už v roce 1988 a popularitu si udrželo dodnes.

Před třemi lety založilo médium také divizi Onion Labs, která nabízí klientům kreativní řešení v oblasti content marketingu. „Není to tak, že by se značky bály spojení s černým humorem nebo satirou. Když za námi klient přijde, už většinou ví, co od nás může očekávat,“ říká Hassan Ali.

Humor uprostřed B2B „nudy“

The Onion spolupracuje s klienty v B2C ale i v B2B segmentech. Jedním z takových byl například Intel. „Znáte to, servery, cloudové řešení, základní desky a komponenty. To není na první pohled zrovna oblast, která by dokázala upoutat davy,“ říká s úsměvem Jordan Davis.

V Onion pro technologického zadavatele vymysleli originální řešení, devítidílnou video talkshow. „Rodiče se logicky trápí tím, co vyroste z jejich dětí. Mohou z nich být nerdi, atleti, ale i drogově závislí. My jsme se zamýšleli nad tím, co by se stalo, kdyby jejich dítě bylo šéfem IT oddělení. A vtipně jsme tak komunikovali aktuální novinky Intelu,“ vysvětluje Ali. Celkově přineslo na první pohled možná překvapivé spojení Onionu a Intelu 22 milionů zhlédnutí videí. Klíčem k podobnému úspěchu je pochopení publika, ke kterému daná značka hovoří. „Před prací pro B2B segment je základním předpokladem důkladně nastudovat, čemu se ti lidé smějí,“ vysvětluje Ali.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard