Zpráva, že Kim Čong-un je nejvíce „sexy muž“ na světě, vzbudila globální ohlas. Zejména v některých asijských zemích ji považovali čtenáři za skutečnou navzdory tomu, že ji publikoval americký satirický portál The Onion.
„Kvalitní obsah nám na stránky přiláká klidně i milion čtenářů, ale zpráva o severokorejském vůdci zaujala desítky milionů lidí po celém světě,“ komentuje zpětně viralitu kontroverzního příspěvku Hassan Ali, kreativní marketingový ředitel The Onion. „Vždycky nás potěší, když naše falešné zprávy někdo bere smrtelně vážně, ale není to tak, že by to byl náš primární cíl,“ doplňuje Jordan Davis, který vede marketing obsahových oddělení. „Dosah zprávy o Kim Čong-unovi je jenom důkazem, že největší čtenost mají u nás texty, které glosují aktuální dění. A daří se i těm, které vtipně komentují běžné denní zážitky z naší kanceláře,“ dodává Davis.
Satirické médium The Onion vzniklo dlouho předtím, než existovaly internetové memy. Vzniklo jako printový magazín už v roce 1988 a popularitu si udrželo dodnes.
Před třemi lety založilo médium také divizi Onion Labs, která nabízí klientům kreativní řešení v oblasti content marketingu. „Není to tak, že by se značky bály spojení s černým humorem nebo satirou. Když za námi klient přijde, už většinou ví, co od nás může očekávat,“ říká Hassan Ali.
Humor uprostřed B2B „nudy“
The Onion spolupracuje s klienty v B2C ale i v B2B segmentech. Jedním z takových byl například Intel. „Znáte to, servery, cloudové řešení, základní desky a komponenty. To není na první pohled zrovna oblast, která by dokázala upoutat davy,“ říká s úsměvem Jordan Davis.
V Onion pro technologického zadavatele vymysleli originální řešení, devítidílnou video talkshow. „Rodiče se logicky trápí tím, co vyroste z jejich dětí. Mohou z nich být nerdi, atleti, ale i drogově závislí. My jsme se zamýšleli nad tím, co by se stalo, kdyby jejich dítě bylo šéfem IT oddělení. A vtipně jsme tak komunikovali aktuální novinky Intelu,“ vysvětluje Ali. Celkově přineslo na první pohled možná překvapivé spojení Onionu a Intelu 22 milionů zhlédnutí videí. Klíčem k podobnému úspěchu je pochopení publika, ke kterému daná značka hovoří. „Před prací pro B2B segment je základním předpokladem důkladně nastudovat, čemu se ti lidé smějí,“ vysvětluje Ali.