Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Inspirujte se v pařížských obchodech

Francouzi jsou mistři holismu, tedy dovednosti upřednostnit celek před jeho částmi. Obchodníkům se daří udržovat prostředí stylové, sladěné, vkusné a nerušivé. U nás často investujeme peníze do vzhledu prodejny, ale zákaznickou zkušenost zdevastuje třeba první nepříjemný pohled prodavače, přehnané vnucování nebo neschopnost poradit, jindy chybějící produkty nebo dlouhé čekání u pokladny. Oproti tomu ve Francii máte z prodavačů pocit vzdělaných profesionálů, partnerů a férových rádců. Navíc je jich dost, abyste měli některého z nich stále po ruce. Také u ostatních detailů si zřídka dovolí chybovat.

Propojení světů

I samotný vzhled prodejny Francouzi dovedou vyladit skvěle. Třeba obchod se sportovními potřebami: v jedné části obří haly bylo vše zaměřeno na běhání. Styl regálů, barvy pozadí, vizuály, způsob vystavení zboží, dekorativní i praktické doplňky na stropech, stěnách i podlaze. A najednou jsme se v další části stejné haly ocitli v horách a přírodě. Při průchodu prostorem spolu jednotlivá prostředí bezprostředně sousedila, přesto vkusně ladila.

V Sephoře i v Legu jsme viděli technologie blízké sci-fi: robota, který s námi komunikoval a zval k nákupu u vstupu do prodejny (Sephora), nebo rozšířenou realitu (Lego). Před monitor dáte stavebnici a na něm se objeví 3D model hotového výtvoru. Tím pak pohybem ruky virtuálně otáčíte. V obchodě s dárkovými předměty řešili zajímavým způsobem automatické platební terminály. Prodavač produkty sice naskenoval, platili jsme však do automatu na bankovky, mince a karty umístěného před pultem.

Reklama
Know

Důraz na doplňkové služby

V pařížských obchodech je vidět řada doplňkových služeb pro zákazníky. Například v již zmíněné Sephoře je mnoho stolků a míst, kde sedí zákazníci opečovávaní poradcem. Ten je učí se líčit a používat některé speciální produkty. Časté jsou také pulty, kde vám zakoupené věci zabalí jako dárek.

U vchodu do velkého obchodu s kosmetikou se nám líbil prodej růží. Hned u dveří se tak zákazník může naladit do romantického módu. V jiném obchodě se shodným sortimentem měli mořské akvárium. Jinde byly za vchodem časté výstavky zajímavých produktů, které člověka zpomalí a přitom přeladí na nakupování a impulzivní chování – z Ameriky známé „speed bumpers“.

Do multikina zase nemusíte jen jít na film, který si tu sami na kiosku s dotykovým displejem vyberete, zaplatíte a pak si na něj vytisknete vstupenku bez přítomnosti personálu. Přímo u vchodu do kin jsme potkávali obchody s dárkovými předměty s filmovou tematikou, včetně aktuálních a dominujících Star Wars.

Je to skvělý způsob, jak do prostoru vnést více filmové atmosféry, rozšířit příjem z prodeje – taky asi trochu nazlobit rodiče, kteří musí tím více odolávat žadonícím dětem. Do kina se nicméně chodí jen občas, a tak mají možnost jim nějakou pozornost dopřát a znásobit sílu společného zážitku.

Autor je spolumajitelem společnosti DAGO

V Sephoře vítá zákazníky robot a rád si s nimi povídá.

Rozšířená realita v obchodě Lego.

Akvárium v prodejně s kosmetikou.

Foto: DAGO

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast
Vánoční nákupy

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)