Ačkoliv v uspěchané době nechceme ztrácet ani minutu nevyhnutelnou činností, nakupování potravin stále tvoří významnou součást našeho dne či týdne.
Výsledky výzkumu Shopper Engagement Study Czech Republic 2015 uvádí, že v obchodě během jednoho nákupu v průměru strávíme 25,7 minuty. Je ovšem rozdíl, zda se jedná jen o menší nákup o pár položkách, nebo v opačném případě o velký zásobovací nákup. Nakupující, který šel do obchodu jen na malý nákup a nemá zájem se na prodejní ploše déle zdržovat, prochází v 62 procentech případů pouze uličky, kde zamýšlí plánované výrobky nakoupit. Tomu odpovídá i kratší délka nákupu (21,2 minuty). Na rozdíl od něj se nakupující v rámci zásobovacího nákupu v prodejně zdrží v průměru dvakrát déle, a to rovných 43 minut. Častěji také prochází uličky, kde si původně neplánoval nic pořídit (51 %).
Pokud se blíže podíváme na délku nakupování z pohledu doprovodu nakupujícího (viz obrázek), zjistíme, že nejdelší nákupy provádí ženy, ať již v doprovodu ostatních dospělých nebo dospělých a dětí. Naopak nejkratší nákupy jsou realizovány nakupujícími bez doprovodu (21,6 minuty v případě mužů a 23,9 minuty v případě žen jako nakupujících). „Rozdíl je přirozeně způsoben i tím, že nakupující chodí v doprovodu blízkých osob spíše na větší, tedy i delší nákupy,“ dodává Miroslav Paška, account director, Ipsos Marketing/Shopper.
Shopper Engagement Study Czech Republic 2015 je nejrozsáhlejším výzkumem nákupního chování českých zákazníků, celkový vzorek tvořilo 3255 nakupujících. V rámci průzkumu bylo analyzováno 34 112 produktů a více než 1300 POP médií. Průzkum proběhl v rámci celé ČR ve dvanácti prodejnách řetězců Tesco, Albert, Globus a Billa.Více na www.popai.cz nebo www.ipsos.cz.