Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Čechy zajímá analytická publicistika a sport, ukázaly výsledky mediálních výzkumů

Nejposlouchanější rozhlasovou stanicí v Česku bylo i na konci minulého roku a v prvním čtvrtletí roku 2016 Rádio Impuls. Ladilo ho 967 tisíc posluchačů denně. Ve srovnání s třetím a čtvrtým kvartálem loňského roku jde jen o mírný pokles o 14 tisíc posluchačů. Vyplývá to z výzkumu Radio projekt.

Na druhém místě zůstala Evropa 2 ze skupiny Lagardere s 894 tisíci posluchačů (-6000), na kterou se dotahuje Frekvence 1 (také Lagardere). Ta naopak o 5 tisíc posluchačů denně posílila na 893 tisíc posluchačů. Nejposlouchanější stanicí Českého rozhlasu je Radiožurnál, který obsadil čtvrté místo s 829 tisíci posluchačů. Oproti předchozímu období jejich počet narostl zhruba o 3 tisíce.

Výrazný nárůst si připsala veřejnoprávní zpravodajsko-analytická stanice Plus, které pomohlo listopadové rozšíření pokrytí na VKV. Poslouchá ji 46 tisíc lidí denně, v minulém Radio projektu to bylo 33 tisíc.

Reklama
ČEZ

Mezi regionálními stanicemi zůstává na prvním místě Rádio Blaník, které zvýšilo poslechovost o 13 tisíc na 644 tisíc posluchačů. Na druhé místo se posunulo Rádio Beat s růstem o 14 tisíc na 255 tisíc posluchačů a na třetí příčku naopak spadlo Country Rádio s poklesem o 15 tisíc na 239 tisíc posluchačů.

Největší obchodní sítí zůstává Radiohouse s tržním podílem 51 procent, druhé Radio United má čtvrtinový podíl a Český rozhlas více než 22 procent.

Deník Sport překonal Právo

Minulý týden byla publikována také čerstvá čísla o čtenosti deníků. Výzkum Media projekt potvrdil, že nejčtenějším českým deníkem je pořád Blesk z vydavatelství Czech News Center. V posledním loňském čtvrtletí a letošním prvním měl více než milion čtenářů denně. Druhá je MF Dnes skupiny Mafra, kterou čte 631 tisíc lidí denně.

Na třetí místo se dostal deník Sport, jejž stejně jako Blesk vydává CNC. Sportovní periodikum se ve zkoumaném období vyšplhalo na 286 tisíc čtenářů. Ve srovnání s předchozím rokem si tedy deník Sport polepšil o 30 tisíc čtenářů. Rostly i Lidové noviny (Mafra), které četlo 205 tisíc lidí.

Mezi zpravodajskými časopisy se dařilo týdeníku Téma, jehož každé číslo čte 99 tisíc lidí. Týdeník Respekt mediálního domu Economia (vydavatel MAM) si přečetlo 173 tisíc lidí, což v meziročním srovnání znamená devítiprocentní nárůst čtenosti. Nejčtenějším zpravodajským časopisem v Česku zůstává Reflex (CNC), který zasahoval v měřeném období 254 tisíc čtenářů.

Nejčtenějším časopisem na českém trhu je Rytmus života (Burda Praha), kterým listuje necelých 600 tisíc čtenářů. Celkový zásah tisku je 90 procent populace v delším období. Alespoň jeden deník si v posledních čtrnácti dnech přečetlo 65 procent populace, což je zhruba 5,7 milionu osob ve věku 12 až 79 let.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu