Když internetový srovnávač cen Heureka a e-shop Mall.cz vstoupily pod Rockaway a společnost Alza.cz v ten moment Heureku opustila, nastal určitý zlomový bod v marketingové strategii řady e-shopů. Nejinak tomu bylo u Spokojeného psa. O opuštění Heureky jsme interně diskutovali už od chvíle, kdy byla transakce Rockaway zveřejněna. V okamžiku, kdy ji Úřad pro ochranu hospodářské soutěže jen několik hodin poté, co Alza.cz vydala své oficiální prohlášení o odchodu z Heureky, posvětil, padlo rozhodnutí i pro e-shop Spokojenýpes.cz a jeho majitele: ihned přestat posílat Heurece data, a přijít tak v podstatě okamžitě o certifikát Ověřeno zákazníky a několikasettisícový obrat měsíčně. Proč? Protože srovnávač Heureka majetkově propojený s řadou silných e-shopů není z našeho pohledu nezávislý a podporovat takový srovnávač tím, že s ním budeme nadále spolupracovat, je pro nás neakceptovatelné.
Odchodu z Heureky se nebojíme. Cenové srovnávače mohou být vhodným doplňkem k získání nových zákazníků. Neměly by ale tvořit základ marketingu žádného e-shopu. Pro nás tvořila Heureka necelá čtyři procenta obratu. Pokud e-shop postaví svoji strategii na kvalitních službách a přidané hodnotě pro zákazníka, nemusí být závislý na dalších subjektech, které mu vodí zákazníky. E-shopy by měly mít na paměti, že zákazníci, kteří nákup zvažují přes cenový srovnávač a jejich rozhodnutí ovlivní i jednotky korun, nejsou většinou příliš loajální. Aukční systém, kdy e-shop platí za proklik zákazníka, navíc v konečném důsledku zboží nezlevňuje, ale naopak, investice do marketingu se musí e-shopům nějak vrátit. Nabídky za proklik už se u některých položek, které prodáváme, pohybují nad hranicí 50 korun, tedy atakují hranici 10 procent z ceny zboží. V poslední době tak už s ohledem na obrovské náklady na nejprodávanější položky často ani ve srovnávačích nebiddujeme. Navíc zbožové srovnávače nejsou jediným nástrojem výkonnostního marketingu a zároveň Heureka není jediným srovnávačem cen na českém trhu. Dvojkou mezi srovnávači je Zboží.cz, které nám také dokáže přinést obrat v řádech jednotek procent.
Soňa Fialková, majitelka e-shopu Spokojený pes