9. InBev tlačí na SABMiller. Prazdroj bude na prodej

Největší světový výrobce piva Anheuser-Busch InBev navrhl prodat veškerá aktiva pivovaru SABMiller ve střední a východní Evropě. Důvodem je chystaná fúze obou pivovarnických gigantů. Skupina musí snížit svou tržní sílu, aby získala souhlas Evropské komise. Na prodej by tak měl být Plzeňský Prazdroj se všemi svými značkami. SabMiller v regionu vlastní ještě Pivovary Topvar na Slovensku, Dreher Breweries v Maďarsku, Kompania Piwowarska v Polsku a Ursus Breweries v Rumunsku. Jedinou českou značkou, která by měla zůstat ve vznikajícím pivním kolosu, jenž bude vařit téměř třetinu světové produkce piva, je českobudějovický pivovar Samson. Ten vlastní skupina InBev, která se svých aktiv zbavovat nechce.

Trucky s Plzeňským Prazdrojem budou jezdit dál. Otázkou je pro koho. Evropská komise má o schválení fúze rozhodnout už 24. května, a na prodej společnosti se proto spěchá.

Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk