Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

7. Lidl prohrál soud o marketingovou akci

Supermarkety Lidl klamaly zákazníky, když je lákaly na „pravou českou zabijačku“, ačkoliv šlo o potraviny z Německa. Rozhodl o tom Nejvyšší správní soud, ke kterému se Lidl odvolal proti pokutě uložené Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí. Inspektoři sankci uložili před čtyřmi lety po kontrolní návštěvě v jedné ze západočeských prodejen. „Nelze přehlédnout, že dominantní zdroj informací z pohledu spotřebitele představovaly právě a jen regálové štítky a visačky s nápisem ‚Pravá česká zabijačka‘, které ve spojení s absencí výslovného označení místa původu kontrolovaných potravin působily klamavě a uváděly spotřebitele v omyl,“ stojí v rozsudku, z něhož citovala agentura ČTK. Lidl v minulosti argumentoval tím, že průměrný spotřebitel chápe dané označení jako tematickou marketingovou akci, která nabízí výrobky typické pro zabijačku, a neočekává, že všechno je skutečně vyrobeno v Česku. Připodobnil to k akcím typu „Americký týden“ nebo „Vše pro váš pravý romantický italský večer“, kdy všechny nabízené potraviny – třeba hamburgery – také nepocházejí přímo ze Spojených států, respektive z Itálie. S tím nepochodil ani u inspektorů, kteří Lidlu za klamání zákazníků uložili pokutu 300 tisíc korun, ani u soudů.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu