Ministerstvo zemědělství spustilo kampaň Ryba na talíř na podporu konzumace sladkovodních ryb. Bude stát skoro sedm milionů korun, informovala agentura ČTK s odvoláním na Víta Doležálka z ministerstva. Kampaň zajistí státní příspěvková organizace Zařízení služeb MZe. Předloni ministerstvo zrušilo marketingový projekt s podobným zaměřením, který měl stát 60 milionů korun bez DPH. „Projekt bude zaměřen především na prezentaci rybí kuchyně. Chceme poukázat, že rybí maso je nejen chutné, ale především obsahuje lehce stravitelné bílkoviny, zdraví prospěšné tuky, minerály a vitaminy,“ řekl Doležálek. Ministerstvo si například za 1,7 milionu korun koupilo automobil, který by měl během léta objet přibližně 40 destinací. Auto by po ukončení kampaně mělo MZe dál používat. Na podzim chce organizovat troje rybářské slavnosti, počítá s návštěvou přibližně pěti tisíc lidí. Kampaň byla zahájena projektem Týden s kaprem za 725 tisíc korun. Většina peněz šla na nákup prostoru v tištěných médiích, zbytek na natáčení spotu a on-line marketing. Aktivity na podporu konzumace sladkovodních ryb naše administrativa vyvíjí již delší dobu. Čeští jedlíci i přes stovky utracených milionů korun dávají dál jasně přednost vepřovému a brojlerům.
Nová aktivita na podporu konzumace sladkovodních ryb stojí jen sedm milionů korun. Ve srovnání s dřívějškem jde o „drobné“.