Pražský magistrát zvažuje výpověď smlouvy mezi hlavním městem a reklamní společností JCDecaux. Ta má do roku 2021 výhradní právo na spravování reklamních ploch na městském mobiliáři, který zahrnuje městské lavičky, zastávky MHD a odpadkové koše. O možnosti rozvázání smlouvy uzavřené už v roce 1994 delší dobu mluví primátorka Adriana Krnáčová. Právníci mají pro Prahu zhodnotit rizika vypovězení smlouvy či nerespektování jejích ujednání. Mají se zaměřit i na to, jak postupovat po skončení smlouvy za pět let. Francouzská firma v současnosti provozuje 600 zastávek s reklamou a dalších 300 bez reklamy, 1500 metrů reklamního zábradlí a 20 veřejných toalet. Na starosti má i jejich údržbu a úklid. Ročně platí městu deset milionů korun. „Právní posouzení ohledně smlouvy s JCD dávno existuje a jasně říká, že smlouva je neplatná. Nevím, proč primátorka Krnáčová bude opět vyhazovat peníze za další a další posudky,“ řekla ČTK zastupitelka za ODS Alexandra Udženija. Smlouva s JCD byla terčem masivní kampaně konkurenčních společností BigBoard, outdoor akzent a 4-les-advertising už před komunálními volbami v roce 2014. Tentokrát se staronové úvahy o vypovězení smlouvy vynořily, protože magistrát chce sjednotit design městského mobiliáře na celém území hlavního města. Před dvěma týdny schválila rada vypsání veřejné soutěže. Vítězný návrh chce znát v únoru 2018 a zatím se ho chystá použít právě po skončení smlouvy s JCD.
Smlouva mezi pražským magistrátem a outdoorovou firmou JCDecaux byla uzavřena v roce 1994. Platit by měla do konce roku 2021.