V České republice se o Snapchatu a jeho rozšiřování mezi mladší ročníky mluví přibližně rok, počet uživatelů se odhaduje na několik desítek tisíc. Fakt, že jeden zaslaný snap je možné zobrazit maximálně 10 sekund, dělá tuto síť tím, pro co si ji mladí uživatelé oblíbili. A profitovat z toho mohou zadavatelé reklamy. Společnosti mohou „budovat“ své sledovatele nejen bez placené reklamy, skrze ostatní aktivní sociální sítě nebo přímo na Snapchatu, ale následně s nimi komunikovat prostřednictvím rozesílání snapů či vytváření stories. Díky tomuto systému je tam interakce se značkou prokázána nejen technologicky, ale navíc i reálně – a to jak při kampaních, tak i v tzv. běžném režimu.
Interaktivita zaručena
Jak docílit prvního pozitivního dojmu a navázání vztahu? Pokud vyžadujete od uživatelů Snapchatu jejich aktivitu, zapojení a šíření povědomí o značce, musíte jim nabídnout unikátní obsah. Velmi dobře tak fungují snapy ze zákulisí značek a společností, tajné akce a eventy, limitované edice atd. Příkladem využití této platformy je kampaň Bubbleology. Když máte připravený obsah, zaměřte se na způsob doručení. Daný snap, např. fotografie přípravy nové kolekce oblečení, můžete doplnit textem, stickerem nebo jinak dobarvit a dokreslit a rozeslat vybraným uživatelům nebo všem. Následně můžete sledovat, kdo si snap zobrazil a kdo si udělal printscreen. Daný snap se může zobrazovat 3-10 sekund, podle toho, co nastavíte.
Televize, chat a výzkumník v jednom
Pro sdílení příběhu nebo šíření kampaně si nastavte tzv. stories. Díky nim můžete zobrazovat 24 hodin příběh všem uživatelům, kteří jsou s vámi propojeni, a můžete jej v průběhu času měnit – tzn. přidávat nové snapy. Výhodou je, že uživatelé si mohou na rozdíl od snapu prohlížet story opakovaně, dokud nezmizí. Pokud jako profil využijete „Live Stories“, mohou být vyhledány i dalšími uživateli, kteří s vámi nejsou propojeni. Věrným uživatelům – zákazníkům – lze věnovat více pozornosti komunikací skrze chat. Snapchat umožňuje i zobrazování statistik v reálném čase. Zatím nejsou k dispozici statistiky průběžné ani skrze třetí strany, nicméně ve světě již existuje velké množství firem, které na této možnosti pracují. Pokud tedy děláte kampaň, ukládejte si průběžná data skrze printscreenování statistik. Uvidíte také, jak rychlé jsou reakce ve vazbě na časový horizont a které snapy jsou nejlepší a nejvíce zaujmou.
Autor je ředitelem poradenské společnosti LCG New Media