Youtubeři? Jsou nevěrní a práskají na sebe. Nejvyšší čas hledat si nové milenky. Dost možná to budou mámy na mateřské dovolené

Mají tisíce fanoušků, miliony views a desítky nabídek spolupráce denně. Od značek i agentur. Od výrobců tenisek přes řasenky až po experty na cestovní pojištění. S youtubery to chce táhnout každý. Ukážou nás tisícům očí, rychle, přirozeně a pořád ještě levně. Smlouva a honorář zůstanou jen mezi námi. To nás baví!

Milujeme youtubery a oni nás. Dřív jsme jim posílali řasenky a poukázky do fitka, dneska je už umíme pěkně dospěle zaplatit. Zkrátka láska jako megabajt! A divák o téhle naší aférce neměl dlouho ani ponětí.

Ale to se změnilo. Prasklo to! Publikum už „o nás“ ví. A jak už to tak s nevěrou bývá, ztrácí důvěru. A nejen v nás jako značky. Ztrácí důvěru i v samotné youtubery, a ti tak zase přicházejí o své odběratele. Není tedy divu, že už i youtubeři mají své limity a striktně nastavené hranice spolupráce. Nesmí to být moc. Nesmí to být poznat. Hlavně ať se to dá vždycky snadno zatlouct!

Paradoxem je, že za provalení našich románků mohou často samotní youtubeři. Tedy jejich rivalové a konkurenční hvězdy YouTube. V rámci svých on-line válek se totiž navzájem bonzují. Stačí pár komentářů pod videem a z miláčka je prodejná nevěrnice. Z nás pak brand, co si ji sprostě koupil. Zkrátka: Příliš mnoho log, youtuberova smrt!

Řešení? Záleží na cílovce. Pokud cílíte na mladé, spolupracujte s mladými youtubery dlouhodobě, své logo jim nuťte co nejméně a nechte je si váš brand skutečně zamilovat. Pokud je ale vaší target group například žena 25+, zapomeňte na mimibazar a pojďte na YouTube. Youtubeři už dávno nejsou jen mladí a neklidní, kteří po sobě lijí Nutelu. Poměrně novou, neustále se rozrůstající skupinou jsou youtuberky matky. A zatímco dvacítce už leze na každém streamu marketingová nevěra z očí, mámě její divačky zatím dokonale věří.

Situace zatím není kritická. Naše pletky s youtubery nám nějaký ten čas ještě vydrží. Dokud se neprovalí úplně. A potom? Potom si budeme muset najít nové. Takové, na které se nám ještě nepřišlo. Protože s milenkou, o které se ví, je to vždycky nuda.

Nikola Foktová, idea maker, Inspiro Solutions

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard