Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Víc fotografií i sociálních sítí – ČTK předělala svůj zpravodajský web

Zpravodajský portál a zároveň výkladní skříň České tiskové kanceláře Českénoviny.cz počátkem minulého týdne výrazně změnil svůj vzhled. Nové stránky nabízejí větší fotografie, responzivní design i výraznější odkazy na ostatní služby ČTK, jako jsou infobanka, fotobanka, nebo PR servis, přímo v horní části stránek. Přinášejí zároveň „nekonečný text“, kdy může uživatel mezi jednotlivými články procházet pouze scrollováním dolů bez klikání na odkazy.

„České noviny slouží jako ukázka zpravodajství ČTK. Je zde publikováno asi 15 procent toho, co ČTK produkuje,“ vysvětluje mluvčí kanceláře Jan Weisser. „Protože ČTK nepobírá žádné peníze ze státního či veřejných rozpočtů a na svůj provoz si musí vydělat, chtěli jsme, aby ukázka zpravodajství čtenáře přivedla k dalším placeným službám ČTK,“ říká. Zpravodajské služby kanceláře odebírají řádově stovky klientů, u fotobanky je to zhruba tisícovka uživatelů denně.

Změn bude víc

Za designem webu stojí iProdukce a stránka se podle Weissera připravovala zhruba rok. Velký důraz byl kladen na propojení se sociálními sítěmi – diskuse pod články nahradily příspěvky ze sociálních sítí. „V dnešní době se ty nejživější diskuse odehrávají na sociálních sítích. Proto jsme se rozhodli věnovat jim více pozornosti,“ vysvětlil rozhodnutí v tiskové zprávě šéfeditor Jan Vavrušák. Postupná změna čeká i fotobanku a videobanku ČTK. V současnosti kancelář testuje také živé videopřenosy.

Reklama
ČEZ

ČTK není zdaleka jediná, kdo v průběhu posledního roku změnil své webové stránky a soustředil se přitom na sociální sítě a responzivní design. Ten souvisí s rostoucím počtem uživatelů přicházejících z mobilních zařízení. Podle posledních dat NetMonitoru navštívilo v únoru z mobilního telefonu internet 3,135 milionu Čechů. Z tabletu to bylo 1,334 milionu.

Nové stránky Českých novin si dávají víc záležet na velkých fotkách a sociálních sítích.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)