Úklidové firmy či hodinový manžel patří mezi relativně nové fenomény na trhu služeb a dosud nepatří mezi nejvyhledávanější. Úklidovou firmu si objednala desetina internetové populace, hodinového manžela využilo šest procent respondentů. Od úklidové firmy si dotázaní nejčastěji přejí generální úklid bytu či domu, následuje mytí oken a čištění nábytku či sedacích souprav. Hodinového manžela si zavolají na pomoc s drobnými opravami, jako je výměna zámku dveří, vrtání či malování.
Kromě toho, že služby úklidových firem a hodinových manželů domácnost prostě nepotřebuje (45 %), je nejčastějším důvodem neochota za tyto služby platit (18 %). Teprve potom následují důvody jako pocity trapnosti (9 %) nebo nepřijatelný zásah do soukromí (8 %). V malé míře zaznívají i obavy, a to spíš v souvislosti s nedůvěrou v dokonale odvedenou práci (5 %) než přímo z krádeže nebo z jiného zneužití cizími lidmi v domácnosti (3 %).
A kolik jsme za takové služby ochotni zaplatit? Pokud alespoň připustíme, že bychom je mohli někdy využít, nejvíce bychom ocenili generální úklid, a to platbou v průměrné výši 1300 Kč. Za běžný úklid je to polovina (600 Kč), za umytí všech oken či čištění nábytku a sedacích souprav je to 500 Kč. Hodinovému manželovi bychom byli ochotni v průměru zaplatit 200 Kč/hod.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.