Na letní dovolenou se letos určitě vypraví dvě třetiny (65 %) internetové populace, desetina ještě váhá a čtvrtina nejspíš nebo určitě nic nepodnikne. Nejčastějším cílem bude ČR (polovina), na Slovensko se chystá desetina. Třetina plánuje vyrazit někam do Evropy a za hranice Evropy pojede 7 % dotázaných.
Co se týče typu dovolené, vítězí pobytové (53 %), následují poznávací (24 %), turistické (23 %) a sportovní (10 %). Chystáme se nejčastěji do přírody či na hory (40 %), k moři plánuje vyrazit třetina (32 %) a do velkoměst necelá desetina. Aktivnější v dovolenkových aktivitách jsou lidé s vyšším stupněm vzdělání.
Většina si svou dovolenou organizuje samostatně (62 %), pro využití cestovní kanceláře je zatím rozhodnuto 15 % internetové populace. Typickou dovolenou s CK je pobyt u moře.
Spontánně si nadpoloviční většina (58 %) dokáže vybavit nějaký cestovatelský a ubytovací portál. Konkrétně jsou nejznámější Trivago, Booking.com a Invia. Nejvyužívanějším je Booking.com, následují Trivago a další. Podle respondentů disponují oba nejvyužívanější portály velkou šířkou nabídky, jsou přehledné a uživatelsky příjemné. Pozitivně jsou zde hodnoceny recenze a zkušenosti jiných uživatelů a nabídky za dobrou cenu.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.