Započal tím konec sociálních sítí zdarma, jejž přebírají další provozovatelé, kteří musí naplnit očekávání svých investorů. V současné době se zpomalování fenoménu sociálních sítí posouvá na další úroveň, a to zájem uživatelů (a především těch, které chtějí firmy oslovovat) ve skupině do 25 let. Pokud ale nemají zájem o sociální sítě, kam se přesouvají? Není až tak překvapující, že se vrací i k léty ověřeným e-mailům.
Zatímco marketing na sociálních sítích se stává čím dál tím náročnějším a jeho efektivita silně záleží na algoritmech systémů, nad kterými nemá marketér žádnou kontrolu, u e-mailového marketingu je kontrola plně v jeho rukou. Posledních několik let tak lze sledovat zvyšující se účinnost e-mailových kampaní a zvláště pak těch, které jsou dobře připravené a realizované. Návrat investic do e-mailového marketingu je tak několikrát vyšší než u jakéhokoliv jiného marketingového kanálu.
Sociální sítě se efektivně mění v placené využívání reklamních systémů, kde sice stále hraje zásadní roli dobrý obsah (stojící nemalé peníze), ale potřebný dosah a cílení si je vždy možné koupit. Platí ale i to, že kdo zaplatí více, ten ubere těm ostatním. Těch, kteří nakonec budou tratit, bude nesrovnatelně více než těch s úspěchem.
Nejnovější studie nákupních zvyků americké společnosti Epsilon ukázala, že generace Y, „millenials“ neboli mládež do 25 let, využívá e-mailovou komunikaci nejvíce ze všech skupin uživatelů. V posledních šesti měsících 43 procent z nich věnuje více pozornosti e-mailům od obchodníků, u ostatních nakupujících je to 32 procent. Ukazuje také, že tato skupina má výrazně větší zájem o nabídky zasílané e-mailem (47 % u generace Y, 34 % u ostatních), velice pečlivě si je hlídá a využívá zvýhodněných nabídek. Nemluvě o tom, že 56 procent využívá častěji služby pro porovnávání ceny a 51 procent se více věnuje přímému vyhledávání na webech značek. Pokud tedy ještě stále stavíte svou marketingovou strategii na sociálních sítích, je čas se zamyslet, než vám ujede vlak a konkurence vás předežene.
Jakub Olexa, ředitel, Mailkit