Dobré rady zdarma jsou jednou z nejlepších cest, jak přimět odběratele newsletteru, aby se začetli do obsahu. Osvědčují se podobně jako videonávody na YouTube: čtenáři se chtějí dozvědět něco nového, co rozšíří jejich dosavadní znalosti. Inspirujte se následujícími náměty, jak obohatit obsah e-mailových zpravodajů.
Zvědavost jako motor newsletteru
Bezplatné jednoduché webináře, kurzy na pokračování, návody a doporučení fungují nejen u stávajících odběratelů, ale také jako magnet pro získání nových. Z podobného soudku jsou vzdělávací články: překvapte příjemce něčím, co ještě nezná, anebo ho naveďte, jak správně použít novinku na trhu.
Pokud podobným obsahem pravidelně zásobujete firemní blog, zahrňte ukázky z něj také do e-mailu. Využijte newsletter k zodpovězení nejčastějších otázek zákazníků a zároveň podchyťte zpětnou vazbu – dejte jim možnost, aby se ze zpravodaje proklikli na dotazník, průzkum nebo jednoduché hlasování (ideálně podpořené drobnou odměnou za účast). Přidejte názorné příklady, jak používat produkty, a podělte se o příběhy spokojených zákazníků, které podpoří „lidskou tvář“ vašeho obchodu. Té také pomůže, když newsletter nebude odesílat jen anonymní firma, ale (alespoň naoko) konkrétní zaměstnanec.
Spolehlivým tahákem jsou slevové kupony a výhodné nabídky pro odběratele. Přínos mohou mít i odkazy na obsah třetích stran, třeba na recenze vašich služeb a výrobků. A už tradičním fíglem k přilákání pozornosti jsou fotky: od zákulisí firmy až po inovativní produktové snímky.
Příklad „lidské image“ firmy. Newsletter Brašnářství Tlustý upozorňuje na rozšíření sortimentu prostřednictvím fotky konkrétního člověka, který se učí vyrábět nový produkt.
Foto: Brašnářství Tlustý