Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Na Facebooku může živě vysílat každý. Zuckerberg spustil live videa pro veřejnost

Testování je u konce. Platforma Facebook Live je od minulého týdne dostupná všem uživatelům největší sociální sítě na světě. „Služba Live je jako mít televizní kameru přímo v kapse. Každý majitel smartphonu má nyní příležitost vysílat pro kohokoliv na světě,“ řekl v živém streamu na své stránce zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg. Facebok Live už od loňska zkoušely některé globální celebrity v čele s Barackem Obamou.

Vysílalo se z centra NASA a možnosti živého vysílání využil i slovenský prezident Andrej Kiska. Celebrity měly do služby přístup přes Facebook Mentions. Některým velkým značkám umožňoval Facebook streamovat živě už od loňského roku.

Miliarda lidí „naživo“

Spuštění živého vysílání pro veřejnost je logickým vyústěním situace, kdy na Facebooku dramaticky narůstá počet videí.

Ve srovnání s konkurenčními platformami, jako jsou Meerkat či Periscope, má Facebook výhodu v tom, že jeho videa zůstávají uložena natrvalo. Zatímco třeba u Periscopu mizí po 24 hodinách a v případě Meerkatu už po odvysílání streamu.

Služba nabízí i několik novinek. Uživatelům Facebooku umožní vysílat přímo v libovolné skupině či na stránce nadcházející události. Uživatelé sociální sítě mohou také vysílat hned v několika různých filtrech. Jednotlivé veřejné streamy si pak mohou vyhledávat podle jejich geografického umístění prostřednictvím mapy. „Na desktopu spouštíme Facebook Live Map. Pro uživatele nabídne pohled na to, co se ve světě děje právě teď,“ řekla v oficiálním prohlášení sítě produktová ředitelka Facebooku Fidji Simová.

Samozřejmostí je implementace emotikon reactions, které síť uvedla přednedávnem, a standardních komentářů. „Z interních statistik víme, že lidé komentují více než desetkrát častěji živé vysílání oproti běžným videím,“ uvedla Simová.

Facebook Live v neposlední řadě naváže partnerství mezi sociální sítí a mediálními institucemi. Konkrétně by měly svůj obsah poskytovat například New York Times, Huffington Post a BuzzFeed.

Za zveřejňování videí by měl Facebook dočasně vydavatelům platit. Jde tedy o jinou formu spolupráce, než jsou například Instant Articles, v rámci nichž si vydavatelé a sociální síť rozdělují reklamní příjmy. Na rozdíl od textových Instant Articles totiž Facebook Live zatím neumožňuje přímou inzerci. Zkušební verzi živého streamu si otestovala například loni v říjnu CNN, která tímto způsobem odvysílala debatu prezidentských kandidátů.

Servis Live se v aplikacích Facebooku pro uživatele systému iOS a Android v 60 zemích objevuje automaticky na hlavní liště. Šéf firmy Mark Zuckerberg v lednu řekl, že videa na Facebooku sleduje každý den půl miliardy uživatelů. Facebook má nyní asi 1,6 miliardy registrovaných uživatelů. Devět set milionů lidí pak využívá jeho mobilní verzi.

Mark Zuckerberg odprezentoval Live přímo uživatelům své sítě. Údajně by ho nepřekvapilo, kdyby v horizontu pěti let tvořilo video většinu obsahu na Facebooku.
Foto: Facebook

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu