Mám se trápit, když se můj zákazník trápí?

Dosáhnout ideální zákaznické zkušenosti vždy a za všech okolností není úplně realistický cíl. Musíme být ale takoví maximalisté? Ipsos v USA probral s více než 10 tisíci zákazníky jejich zákaznickou zkušenost napříč sedmi sektory.

Pokud se zákazník setkal s něčím negativním, tak si každý druhý postěžoval nejen přímo firmě, ale také svému okolí. Dvanáct procent negativní zkušenost sdílelo v sociálních médiích. Čtvrtina zákazníků po špatné zkušenosti omezila využívání dané značky.

Ještě horší je, pokud zákazník získá pocit, že ho situace trápí víc než samotnou firmu a náprava leží na jeho bedrech (tzv. Customer Company Effort Ratio). Pokud zákazník cítí, že se na straně firmy nic moc neděje, třikrát častěji svou nespokojenost ventiluje na sociálních sítích a čtyřikrát častěji omezuje využívání dané značky.

Stejně jako se někdy musíme smířit s tím, že nebude vše naprosto v pořádku hned napoprvé, musíme přistoupit i na to, že nákladově a kapacitně nezvládneme vyřešit všechna trápení našich zákazníků. „Negativní momenty pravdy se tak musí prioritizovat. Nestačí vědět, co všechno zákazníky trápí, ale kolika z nich a jak hluboce se to dotýká a jak jejich trápení co nejefektivněji zmírnit,“ říká Lucie Osobová, account director, Ipsos Loyalty, a dodává: „Někdy totiž obyčejná lidská omluva udělá větší službu než finanční odškodnění.“

Ipsos Loyalty: Healing the Pain, únor 2016, on-line studie 10 tisíc zákazníků v sedmi sektorech v USA.
Pro více informací pište na adresu [email protected].

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Odpovědnost
Beats for Love
úkolníček

MAM Exkluzivně v časopise

Hana Tran Phuong Tra
Tomáš Janča
GenZ a Golden Years
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Holba
Madlove ADC
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Holba
Madlove ADC